آفتاب

گزارش پیشدستانه رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه/نتانیاهو: جنگ غزه "کاملا قانونی" بود!

گزارش پیشدستانه رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه/نتانیاهو: جنگ غزه "کاملا قانونی" بود!

به رغم انتشار گزارش‌های متعدد از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و شهادت بیش از 2000 فلسطینی بی‌دفاع در جنگ اخیر غزه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنگ اخیر علیه نوار غزه و کشتار فلسطینیان اقدامی "کاملا قانونی" بوده و قوانین بین‌المللی نیز آن را تایید می‌کند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با انتشار گزارشی پیرامون جنگ اخیر علیه غزه، مدعی شد که این جنگ بر اساس قوانین بین‌المللی کاملا "قانونی و مشروع" بوده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در شرایطی اقدام به انتشار این گزارش دروغین و ساختگی می‌کند که سازمان ملل قرار است امروز (دوشنبه) نتایج گزارش خود در مورد این جنگ را منتشر کند و رژیم صهیونیستی می‌خواهد بر نتایج این گزارش بین‌المللی به نفع خود تاثیر گذار باشد.

بنیامین نتانیاهو در آغاز نشست روز یکشنبه دولت رژیم صهیونیستی مدعی شد که هدف از انتشار گزارش سازمان ملل مخدوش کردن وجهه این رژیم است!

وی در ادامه یاوه‌گویی‌ها و ادعاهای مضحک خود مدعی شد که رژیم صهیونیستی پایبند به دموکراسی و قوانین بین‌المللی است.

نتانیاهو در شرایطی دم از دموکراسی و پایبندی به حقوق بشر و قوانین بین المللی می‌زند که تنها در جنگ تابستان سال گذشته در غزه بیش از 2200 فلسطینی از جمله حدود 600 کودک فلسطینی را به خاک و خون کشید تا جایی که به رژیم کودک‌کشی مشهور شد. همچنین در این عملیات 10 هزار و 620 مسجد و منزل تخریب و 200 هزار فلسطینی آواره شدند.

در همین راستا، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره جنگ اخیر این رژیم علیه مردم غزه مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی عملیات جنگی خود را با "بالاترین دقت و احتیاط" برای عدم آسیب به شهروندان فلسطینی انجام داده است.

وی عنوان داشت: ارتش اسرائیل اقدامات جنگی خود در جنگ سال گذشته را براساس قوانین بین‌المللی انجام داده است.

یعالون همچنین مدعی شد: در جنگ اخیر غزه ارتش هدف آتش "دشمنی" بود که از داخل مجتمع‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، مساجد و آموزشگاه‌ها حملات خود را انجام می‌داد و اسرائیل برای انجام تحقیقات واقع‌بینانه پیرامون عملیات نظامی خود "صخره سخت" و رسیدگی به هرگونه اقدام خلاف قانون ترسی ندارد.

انتهای پیام

کد N857455

وبگردی