آفتاب

دیدار مقامات آمریکا و ونزوئلا در هائیتی با هدف بهبود روابط

دیدار مقامات آمریکا و ونزوئلا در هائیتی با هدف بهبود روابط

مقامات عالی‌رتبه ونزوئلا و آمریکا با هدف عادی‌سازی روابط خدشه‌دار شده میان این دو کشور در هائیتی با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، در این مذاکرات در تیم ونزوئلا دلسی رودریگز، وزیر امور خارجه و دیوسدادو کابیو، رئیس مجمع ملی حضور داشتند در حالی که از سوی آمریکا توماس شنون، مشاور وزارت امور خارجه و پاملا وایت، سفیر آمریکا در هائیتی شرکت داشتند.

هیچ‌یک از این دو طرف بیانیه‌ای را درباره این دیدار که روز شنبه در پرتوپرنس برگزار شد، منتشر نکردند اما وقوع این رویداد را تاکید کرده و از هائیتی به خاطر میزبانی‌اش از این نشست تشکر و قدردانی کردند.

رودریگز اواخر روز شنبه از طریق توییتر اعلام کرد: ما با توماس شنون و هیات آمریکایی با هدف عادی‌سازی روابط نشست کاری را در هایتی برگزار کردیم.

وی افزود: ما از رئیس‌جمهوری هائیتی به خاطر اینکه یک میزبان سخاوتمند بود، متشکریم.

روزنامه پروویان تصویری را منتشر کرد که در آن میشل مارتلی، رئیس‌جمهوری هائیتی دست راستش را به دور شنون و دست چپش را به دور رودریگز و کابیو انداخته است.

در این تصویر تمامی این مقامات لبخند می‌زنند و ظاهراً فضای بسیار خوبی حاکم بوده است.

از 15 سال پیش که سوسیالیست‌ها در ونزوئلا زمام امور کشور را به عهده گرفتند، روابط میان واشنگتن و کاراکاس مخدوش بوده است. از سال 2010 میلادی هیچ‌یک از این دو کشور در کشور دیگری سفیر ندارند.

این در حالی است که اطلاعیه کاخ سفید در مارس سال جاری میلادی مبنی بر اینکه ونزوئلا تهدیدی غیرعادی و ویژه برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود، ضربه دیگری به این روابط مخدوش زد.

انتهای پیام

کد N857407

وبگردی