آفتاب
فروزنده در گفتگو با مهر:

دولت نقدپذیر نیست/ قرار بود رئیس جمهور «دارت» نداشته باشد

دولت نقدپذیر نیست/ قرار بود رئیس جمهور «دارت» نداشته باشد

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه دولت انتقاد پذیر نیست گفت: دولت منتقدین را مورد هجوم قرار می‌دهد و بسیاری از نیروهای ارزشی و متخصص رابه دلیل اینکه همفکرشان نیستند کنار می‌گذارد.

لطف الله فروزنده در گفتگو با خبرنگار مهر، با ارزیابی از عملکرد دولت یازدهم به مناسبت دومین سالروز انتخابات ۲۴ خرداد، گفت: دولت در اوایل حرکتی را شروع کرد و توانست یک مقدار در وضعیت کشور آرامش ایجاد کند اما متاسفانه از سیاست‌های بعدی‌اش چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی، مردم گله‌مندند.

دولت مقابل زیاده‌خواهی آمریکا خوب عمل نکرد

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در حوزه خارجی آن‌طور که باید و شاید دولت در مقابل استکبار جهانی مقابله نکرده است، ادامه داد: توقع‌مان از دولت این است که برابر استکبار جهان بر روی اصول تاکید کند و آن را مورد توجه قرار دهد. ما حقیقتا احساس‌مان این است در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا آن‌طور که باید و شاید خوب عمل نکرد.

فروزنده گره زدن مشکلات کشور را به مسائل خارجی خطا دانست و گفت: مسائل داخلی کشور مخصوصا مسائل اقتصادی را نباید به تحریم ها ربط دهد. اینکه دولت سیاستگذاری در واردات کند، اجازه ندهد هر کالایی وارد شود، از تولید داخلی حمایت کند، ربط به خارج ندارد بلکه دولت باید با قدرت با قاچاق کالا برخورد و سیستم بانکی را مهار کند.

دولت به شدت منتقدین را مورد هجوم قرار می‌دهد

وی همچنین از عدم نقد پذیری دولت در این دو سال اخیر انتقاد کرد و گفت: دولت نقدپذیر نیست و به شدت منتقدین را مورد هجوم قرار می‌دهد. اشکال دیگری که وجود دارد این است که قرار بود رئیس جمهور دارت نداشته باشد اما ما شاهد بودیم که بسیاری از نیروهای ارزشی، توانمند و متخصص را به دلیل اینکه همفکرشان نبودند، کنار گذاشتند.

بعضی از ساختارشکنی‌ها ما را نگران کرده است

وی همچنین عدم برنامه روشن اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را از دیگر ضعف های دولت نام برد و گفت: بعضی از ساختارشکنی‌ها ما را نگران کرده است اما امیدواریم که امسال که سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است، دولت دنبال این باشد که اعتماد مردم را جلب کند و اعتماد مردم هم در این صورت جلب خواهد شد که دولت ارزشی عمل کند، هدف اصلی‌اش خدمت باشد، کارآمدی سیستم را بالا برد، به توانمندی داخلی توجه کند، در مقابل دشمن نیز قرص و محکم بایستد و از عزت ملی ما حمایت کند.

دولت در تعاملی که انجام می‌دهد، عزت ملت را در نظر بگیرد

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، افزود: آنچه که مردم می‌خواهند عزت و پیشرفت است. باید دولت در تعاملی که انجام می‌دهد، عزت ما را در نظر بگیرد و محکم در مقابل زیاده‌خواهی‌های جهانی بایستد و در عین حال بسترهای پیشرفت کشور را با نگاه درونگرا فراهم کند. ما نیروها، توانایی‌ها، زیرساخت‌ها و منابع خوبی داریم، مردم خوب و کشور خوب داریم. استفاده درست از این ظرفیت نیاز به برنامه‌ریزی دارد و دولت باید برنامه‌ریزی کند تا این استعدادها را شکوفا کند.

امروز گفتمان انقلاب اسلامی در سطح منطقه رواج یافته است

فروزنده با بیان اینکه امروز گفتمان انقلاب اسلامی در سطح منطقه رواج یافته است گفت: دولت باید از این عمق استراتژیک حمایت کند، چرا که حمایت از کشورهایی مانند فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن در حقیقت دفاع از اصول ماست و باعث امنیت پایدار در منطقه و امنیت در کشور و  عقب‌نشینی دشمن می‌شود.

کد N857191

وبگردی