آفتاب

ایتالیا خواهان حمایت بیشتر اتحادیه اروپا در موضوع پناهندگان شد

ایتالیا خواهان حمایت بیشتر اتحادیه اروپا در موضوع پناهندگان شد

نخست وزیر ایتالیا از اتحادیه اروپا خواست مسئولیت بیشتری در قبال موج پناهندگان آفریقایی که عمدتا به سواحل این کشور راهی می شوند، به عهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری، «متو رنزی» نخست وزیر ایتالیا دیگر اعضای اتحادیه اروپا را به همکاری در موضوع پذیرش پناهندگان فراخواند. وی در گفتگو با روزنامه «کوریره دلا سرا» خواستار جدی گرفته شدن بحران پناهندگان از سوی این اتحادیه شد.

رنزی در ادامه با بیان این که کشورش در خط مقدم موج پناهندگان قرار دارد، هشدار داد اگر اروپایی ها در این خصوص پشتیبانی لازم را از ایتالیا به عمل نیاورند، این کشور خود دست به کار شده و وارد «برنامه بی» خواهد شد. وی با این حال هیچ اشاره ای به جزئیات برنامه مورد نظرش نکرد.

بر این اساس در حال حاضر بیش از 76 هزار مهاجر غیرقانونی در کمپ های پناهندگان ایتالیا نگهداری می شوند که تعداد آنها بسیار بیش از ظرفیت این کمپ ها است. کمیسیون اروپا اعلام کرده شماری از پناهندگان حاضر در کمپ های یونان و ایتالیا را به دیگر کشورهای عضو انتقال خواهد داد.

گفتنی است یونان و ایتالیا مقصد بیشترین کشتی های حامل مهاجران غیرقانونی از کشورهای شمال آفریقا بوده و بیش از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا با معضل پناهندگان مواجه اند. 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N857150

وبگردی