آفتاب
قائم مقام وزیر کشور:

روحانی به وعده‌های خود جامه عمل پوشانده است

روحانی به وعده‌های خود جامه عمل پوشانده است

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس گفت: دموکراسی یکی از شاخصه‌های مهم کشورداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، حسنعلی امیری شامگاه یکشنبه (24 خرداد) در آیین دومین سالگرد حماسه بزرگ 24 خرداد در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج اظهار کرد: امروز یکی از مبانی دموکراسی در علوم سیاسی و حقوق عمومی، بحث گردش قدرت نخبگان و جابجایی مسئولان در دولت است که این مهم در کشورهای دارای دموکراسی از طریق انتخابات انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخصه‌های کشور که خوشبختانه در قانون اساسی نیز آمده موضوع انتخابات است که در کشور ما به درایت و هوشمندی امام راحل به درستی تبیین شده است.

امیری با بیان این که دموکراسی محصول غرب نیست، ادامه داد: دموکراسی از صدر اسلام وجود داشته و به امید خدا ادامه نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به این که دموکراسی همواره یکی از منویات امام راحل بود، گفت: ایشان با تیزبینی و درایت خود نگذاشتند در قانون اساسی بندی ثبت شود که بتواند انتخابات مجلس شورای اسلامی و ... منحل شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس یادآور شد: در انتخابات 24 خرداد 92 یکی از اتفاقات مثبت کشور رای مردم برای آمدن دکتر روحانی بود.

امیری بیان کرد: این تغییر در شرایطی اتفاق افتاد که رشد اقتصادی کشور منفی 6.8دهم بود و سرمایه‌گذاری رقمی معادل منفی 8.23 را نشان می‌داد که این مهم فضای اقتصادی کشور در دو سال قبل را نشان می‌دهد.

این مسئول گفت: این در حالی است که در سال 84 از جهت فضای کسب و کار رتبه ایران در جهان از 108 به رتبه 145 سقوط کرده بود.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری 12 درصد و نقدینگی نیز با افزایش چشمگیری روبرو شده بود، از سال 88 تا سال 91 نقدینگی در کشور 6.7 برابر افزایش پیدا کرده بود و بدهی دولت به بانک مرکزی نیز رشد 22 درصدی پیدا کرده بود.

امیری افزود: در بیشتر حوزه‌ها با وضعیت خوبی روبرو نبودیم و این مهم چالش‌های زیادی را پیش روی دولت یازدهم قرار داده بود که خوشبختانه با درایت در حال پشت سر گذاشتن یکی یکی مشکلات هستیم.

وی ابراز کرد: خوشبختانه با رای مردم دولت دچار تغییر شد و خداوند دلهای مردم را به طرف دکتر دوحانی سوق داد و همه به گفتمان تدبیر و امید اعتماد کردند و آن را جایگزین شرایط آن زمان کردند.

امیری تاکید کرد: با وجود مشکلات بسیار زیاد در دو سال سپری شده از عمر دولت دکتر روحانی، اعتقاد دارم به تمام وعده‌های داده شده جامه عمل پوشیده شد و شرایط کشور در بحث اقتصاد با تثبیت قابل قبولی روبرو شد.

قائم مقام وزیر کشور یادآور شد: کشور از حیث اقتصادی به ثبات رسید و اداره کشور نیز با عقلانیت همراه شد که این مهمترین دستاورد داخلی دولت یازدهم به حساب می‌آید.

امیری اضافه کرد: در این دو سال، دیگر با تصمیم‌های احساسی روبرو نیستیم و تمام برنامه‌ها با عقلانیت و برنامه‌ریزی پیش می‌رود و آن طور نیست که در جلسه‌ای بنشینیم و از روی احساس کار کنیم.

وی در پایان گفت: دکتر روحانی از همه ظرفیت‌های کشور در بدنه دولت استفاده کرده و این نشان می‌دهد او در تشکیل کابینه‌ای فراجناحی موفق بوده است.

انتهای پیام

کد N857113

وبگردی