آفتاب

تظاهرات هزاران هنگ کنگی در مخالفت با اصلاحات انتخاباتی

تظاهرات هزاران هنگ کنگی در مخالفت با اصلاحات انتخاباتی

هزاران تن از معترضان هنگ‌کنگی امروز (یکشنبه) با به دست گرفتن چترهای زردرنگ در مرکز این شهر راهپیمایی کردند تا از قانون‌گذاران بخواهند اصلاحات انتخاباتی مورد حمایت پکن را که عامل اعتراضات خیابانی سال گذشته بود، وتو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که چند روز دیگر قرار است رای‌گیری سرنوشت‌سازی درباره آینده سیاسی هنگ کنگ برگزار شود، حامیان دموکراسی در این منطقه امروز به سمت ساختمان‌های دولتی راهپیمایی کردند تا به جلب حمایت از وتوی بسته اصلاحات انتخاباتی دولت بپردازند.

در جریان این اصلاحات مشخص می‌شود که هنگ‌ کنگی‌ها چطور می‌توانند رهبر اجرایی این منطقه را که در حال حاضر توسط یک کمیته نخبگان تحت حمایت پکن دستچین می‌شود، انتخاب کنند.

براساس این اصلاحات که قانونگذاران از روز چهارشنبه کار بر روی آن را آغاز می‌کنند، دولت هنگ‌ کنگ پیشنهاد داده انتخابات مستقیم برای نخستین بار برگزار شود اما کاندیداهای این انتخابات باید از قبل توسط یک کمیته بررسی و تایید شوند.

فعالان دموکراسی‌خواه هنگ‌ کنگی که سال گذشته با اشغال بخش‌هایی از این شهر به مدت 11 هفته برای مطالبه آزادی انتخاباتی بیشتر توجه جهان را به خود جلب کردند در جریان تجمع امروز خود این پیشنهادها را "دموکراسی ساختگی" خوانده و خواهان حق رای همگانی واقعی شدند.

سازمان‌دهندگان این تجمع گفته بودند، انتظار پیوستن 50 هزار نفر به تجمع امروز را داشتند اما تعداد شرکت‌کنندگان این تجمع در نهایت پایین‌تر از انتظارات بود.

معترضان هنگ کنگی در گرمای بعد از ظهر راهپیمایی کرده و شعار می‌دادند: "من خواهان دموکراسی واقعی هستم" و همچنین "حق رای همگانی جعلی را وتو کنید".

انتهای پیام

کد N857043

وبگردی