آفتاب
در کمیسیون امنیت ملی تشریح شد؛

کارشکنی دولت جیبوتی و عربستان در کمک رسانی به مردم یمن

کارشکنی دولت جیبوتی و عربستان در کمک رسانی به مردم یمن

سیدحسین نقوی حسینی گفت: عضو کمیسیون بهداشت که به عنوان پزشک در سفر دریایی و هوایی برای کمک رسانی به مردم یمن حضور داشت گزارشی از کارشکنی دولت عربستان و جیبوتی در کمک به مردم یمن ارائه داد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی گفت: شاهین محمد صادقی نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت که  به عنوان پزشک کمک رسان به مردم یمن در سفر هوایی و دریایی به این کشور حضور یافته بود توضیحات مفصلی در خصوص این دو سفر ارائه داد.

نماینده مردم ورامین گفت: در سفر اول که هواپیمای کمک رسانی موفق به فرود در فرودگاه یمن نشد و مجبور به بازگشت شد و در سفر دوم که کشتی کمک رسان مجبور شد در ساحل جیبوتی لنگر بگیرد که در مورد هر دو سفر دکتر محمد صادقی توضیحات مفصلی را ارائه داد.

وی اظهار داشت: به گفته محمد صادقی با توجه به شرایط محاصره یمن و شرایط وخیم این کشور به زودی امکان وقوع فاجعه انسانی در این کشور محتمل است.

نقوی حسینی اظهار داشت: دکتر محمد صادقی گزارشی نیز از کارشکنی های دولت جیبوبی در ارسال کمک به یمن و همچنین سنگ اندازی های دولت عربستان در کمک به کشور یمن ارائه داد.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: علاوه بر این در نشست امروز سردار جلالی رئیس پدافند غیر عامل نیز حضور یافت و بر ضرورت پدافند غیر عامل در شرایط فعلی  و تهدیدات گروهک های تروریستی علیه کشور ایران و کشورهای اسلامی با همکاری آمریکا و صهیونیست ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: رئیس پدافند غیر عامل معتقد بود نکات مربوط به پدافند غیر عامل باید در استانها و امکان  عمومی کشور با توجه به تجربه یمن که در جنگ آل سعود با این کشور بیشتر اماکن عمومی شامل بیمارستانها، مدارس هدف جنگنده ها هستند توجه بیشتری شود.

 

کد N857021

وبگردی