آفتاب

طرح آمریکا برای استقرار سلاح‌های سنگین در حوزه بالتیک و اروپای شرقی

طرح آمریکا برای استقرار سلاح‌های سنگین در حوزه بالتیک و اروپای شرقی

یک مقام بلندپایه آمریکایی اعلام کرد، واشنگتن قصد دارد برای اطمینان دادن به هم‌پیمانانش در اروپای شرقی و حوزه بالتیک که نگران مداخله روسیه در اوکراین هستند، اقدام به انبار کردن تجهیزات نظامی سنگین در این کشورها کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام بلندپایه آمریکایی در اظهارنظر درباره یک گزارش روزنامه نیویورک تایمز درخصوص اینکه پنتاگون می‌خواهد تانک‌های جنگی، خودروهای نفربر و دیگر سلاح‌های سنگین برای دست کم پنج هزار سرباز را در اروپای شرقی و بالتیک انبار کند گفت: ما به استقرار تجهیزات چشمگیری در این منطقه خواهیم پرداخت.

این گزارش در حالی مطرح شده که لهستان و لیتوانی مذاکرات خود با واشنگتن درباره ایجاد انبارهای تسلیحات سنگین در خاک خود را تایید کرده‌اند.

آلگرداس بوتکویسیوس، نخست وزیر لیتوانی به رویترز گفت: تهدیدها علیه منطقه بالتیک افزایش یافته‌اند. چنین مساله‌ای بارها مورد بحث قرار گرفته و من خوشبین هستم که مذاکرات منجر به تصمیمات ملموسی که تبدیل به واقعیت خواهند شد، شوند.

همچنین وزیر دفاع لهستان نیز گفت، انتظار دارد به زودی درباره استقرار انبارهای تسلیحات سنگین آمریکا در کشورش تصمیم‌گیری شود.

مقام آمریکایی که نام خود را فاش نساخت از اظهارنظر درباره جزئیات این گزارش نیویورک تایمز که به نقل از مقامات آمریکایی و کشورهای هم‌پیمانش نوشته شده، خودداری کرد. در صورت انجام این اقدام، واشنگتن برای نخستین بار است که تجهیزات سنگین نظامی را در اعضای جدیدتر ناتو در اروپای شرقی و بالتیک مستقر می‌کند.

انتهای پیام

کد N856992

وبگردی