آفتاب
در جلسه مشترک کمیسیون کشاورزی و معاون اول قوه قضائیه:

کارگروه ویژه برای شناسایی خلاءهای قانونی زمین خواری تشکیل شد

کارگروه ویژه برای شناسایی خلاءهای قانونی زمین خواری تشکیل شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در جلسه مشترک با معاون اول قوه قضائیه مقرر شد کارگروه مشترکی از طرف کمیسیون کشاورزی و قوه قضائیه برای شناسایی خلاءهای قانونی پدیده زمین خواری تشکیل شود.

حجت الاسلام محمدرضا امیری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه مشترک کمیسیون کشاورزی با اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در خصوص بررسی مسائل زمین خواری و حقوق بیت المال گفت: اژه‌ای اعلام کرد سه تا چهار سال پیش در قوه قضائیه معاونتی به نام معاونت اقتصادی شکل گرفت که با کمک این معاونت تا پایان سال ۹۳، ۴۳ هزار هکتار زمین رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به گفته معاون اول رئیس جمهور مبارزه با زمین خواری کاری سنگین و دشوار است و قوه قضائیه برای حل این معضل نیازمند همه دستگاهها است.

وی افزود: مقرر شد کارگروه مشترکی از سوی کمیسیون کشاورزی و قوه قضائیه برای شناسایی خلاءهای قانونی پدیده زمین خواری تشکیل شود.

امیری گفت: اژه ای معتقد بود ساخت و ساز ۱۰ هزار واحد مسکونی یا هتلی بزرگ در مکانی خاص مسلما بدون مجوز امکان‌پذیر نیست و افراد از خلاءهای قانونی استفاده می کنند.

وی افزود: لذا مقرر شد این خلاءهای قانونی مورد بررسی قرار گیرد و در قالب طرح یا لایحه ای به مجلس ارائه شود تا برخورد قوه قضائیه با این پدیده راحتتر و به دور از موانع باشد.

 

 

کد N856980

وبگردی