آفتاب

رئیس سابق سازمان اطلاعات اتریش: آلمان هنوز در اشغال آمریکاست

رئیس سابق سازمان اطلاعات اتریش: آلمان هنوز در اشغال آمریکاست

رئیس سابق سازمان اطلاعات داخلی اتریش (بی.وی.تی.) اعلام کرد: آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا دسترسی کامل به آلمان دارند و می‌توانند هرکاری که بخواهند در این کشور انجام دهند؛ به گونه‌ای که به نظر می‌رسد آلمان همچنان در اشغال قدرت‌های متحد غربی است.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گرت آر . پلی، رئیس سابق اطلاعات اتریش گفت: آلمان کشور اشغال شده بود و با توجه به فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متحد غربی، آلمان هنوز هم یک کشور اشغال شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا درباره ابعاد جاسوسی‌های غیرقانونی بین‌المللی آمریکا و هم‌پیمانانش افشاگری کرد.

اطلاعات افشا شده از سوی اسنودن باعث خشم جهانی شد اما مشخص شد که گستردگی این جاسوسی‌ها در آلمان بیشتر از هر جای دیگر بوده است و آمریکا حتی از تلفن همراه آنگلا مرکل نیز جاسوسی کرده است.

پلی خاطرنشان کرد: آلمان و سیاست‌مداران اقتصاد این کشور جز اهداف اصلی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا هستند.

وی افزود: مقامات آلمان عملا قادر به حفاظت از دولت و جامعه و بازرگانان خود در قبال جاسوسی نیستند. این کارشناس امنیتی خاطرنشان کرد: صدراعظم آلمان پس از افشاگری‌های اسنودن تلاش کرد تا توافق عدم جاسوسی دوجانبه با آمریکا امضا کند اما واشنگتن هیچ گاه این توافق را جدی نگرفت بنابراین هیچ چیز تغییر نکرده و جاسوسی‌ها همچنان ادامه دارد.

پلی همچنین آژانس امنیت ملی آمریکا و همتای انگلیسی را اصلی ترین سرویس‌های اطلاعاتی می‌داند که در آلمان فعال هستند.

انتهای پیام

کد N856965

وبگردی