آفتاب

رئیس سازمان پدافند غیرعامل به کمیسیون امنیت گزارش داد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل به کمیسیون امنیت گزارش داد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل در جلسه کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، نوذر شفیعی با اشاره به جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون امنیت گفت:‌ در جلسه امروز آقای محمدصادقی که از طرف مجلس همراه کشتی نجات به یمن سفر کرده بود،‌گزارشی از این سفر به اعضا ارائه داد.

وی افزود: نکته برجسته در این گزارش این بود که چرا به رقم تصمیم اولیه در خصوص پهلوگیری کشتی نجات در بندر الحدیده ، این کشتی مجبور شده به سمت جیبوتی حرکت کند که از دید ایشان و برخی از اعضای کمیسیون بر خلاف اینکه این اقدام در محافل سیاسی و بین‌المللی نوعی عقب نشینی از سوی جمهوری اسلامی ایران قلمداد شده و تسلط عربستان بر آبهای دریایی منطقه و فضای یمن را نشان می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین از حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و اظهار کرد: ایشان گزارشی در خصوص حمله عربستان به یمن به اعضای کمیسیون ارائه کردند که از دید ایشان حمله عربستان به یمن با هدف تخریب زیرساخت های کشور یمن از جمله ایستگاه برق، فرودگاه ها ،‌بنادر و ... صورت گرفته که یمن را عملا ده سال به عقب می اندازد.

شفیعی خاطرنشان کرد: سردار جلالی همچنین بر ضرورت تکمیل پروژه پدافند غیرعامل بر مناطق مختلف کشورمان به ویژه استان‌های جنوبی تاکید کرد و کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی خواست طرحی را به صورت یک برنامه اضطراری به مجلس ارائه دهد تا اجرای پروژه پدافند غیرعامل در استان های مذکور سرعت پیدا کند.

انتهای پیام

کد N856926

وبگردی