آفتاب

امیرعبداللهیان: مذاکرات هسته‌ای از نشانه‌های قدرت جمهوری اسلامی است

امیرعبداللهیان: مذاکرات هسته‌ای از نشانه‌های قدرت جمهوری اسلامی است

معاون عربی‌ آفریقایی‌ وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات هسته‌ای یکی از نشانه‌های قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حسین امیر عبداللهیان روز یکشنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه رمضان در مسجد اعظم قم گفت: شش قدرت بزرگ جهان امروز در مقابل ایران مجبور به مذاکرات طولانی مدت می شوند که این امر بیانگر یک مساله است؛ آن هم قدرت بالای ایران اسلامی است.

وی با اشاره به مهندسی معکوس دشمنان در بحث بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی جریانی بود که کاملا از جمهوری اسلامی برگرفته شده است و اگر انکار هم شود این بحث یک حقیقت محض است.

معاون وزیر خارجه اظهار کرد: دشمنان سعی کردند پس از بیداری اسلامی که اول از تونس و مصر شروع شد دست به یک مهندسی معکوس بزنند و درواقع مسیر این بیداری را تغییر دهند.

وی گفت: کشورهای غربی با همکاری دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی و همکاری برخی کشورهای منطقه سعی کردند این جریان را در کشورهای محور مقاومت از جمله ایران و سوریه و لبنان پیاده کنند.

امیرعبداللهیان گفت: در حقیقت فضای رسانه‌ای و تربیتی در مصر به شکلی بود که اجازه نمی داد این جوانان حس کنند که باید انقلاب اسلامی را به دید دیگری نظاره کنند و این فضا ذهن آنها را نسبت به ایران بسیار تخریب کرده بود.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: وقتی این جوانان دیدند که 6 قدرت بزرگ جهان امروز در مقابل ایران مجبور به مذاکرات طولانی مدت می شوند متوجه شدند که ایران یک کشور انقلابی موفق بوده است که با رمز اسلام و با قدرت اتحاد توانست دنیا را به مذاکره بکشاند.

وی گفت: وقتی که یک مصری به نام البرادعی که مدیر آژانس انرژی اتمی نیز بوده است بیان می کند که میانگین سنی دانشمندان هسته ای ایران بین 24 تا 27 هست این جوانان عرب متوجه شدند که این روحیه تنها از یک روحیه انقلابی منبعث می شود و باید همین مسیر را طی کنند.

وی اظهارکرد: امروز سعی بسیاری برای تکذیب این مساله می شود ولی تاثیر اندیشه های امام راحل نقش بسیار زیادی در بین نخبگان و رهبران کشورها و جریانات اسلامی و همچنین جوانان کشورهای اسلامی داشته است و این مساله برهیچ کس پوشیده نیست.

وی با مهم توصیف کردن نقش مصر در تحولات دنیای عرب گفت: اگر اشتباهات مرسی نبود و این جریان تندرو ایجاد نمی شد امروز ارتش مصر با این توجیهات ضعیف نمی توانست این جریان انقلابی را سرکوب کند ولی باید بگوییم که هنوز جریان انقلابی در مصر شریان دارد.

امیرعبداللهیان اظهارکرد: جریان تندرو در مصر باعث روی کار آمدن یک تئوری غربی برای مهندسی معکوس در این کشورها علیه جریان انقلابی شد و باعث شد که امروز لیبی و مصر شکل بگیرد.

وی گفت: اسراییل و آمریکا و برخی کشورهای منطقه سعی کردند این جریان انقلابی را به محور مقاومت در منطقه یعنی سوریه بکشانند و این کار را با ناشی گری از یک منطقه مرزی آغاز کردند که مشخص بود که این اعتراضات از دل مردم سوریه نیست و یک جریان وارداتی است.

این فعال بین الملل خاطرنشان کرد: این جریان در سوریه از شهر درعا شروع شد و بعد با واردات تجهیزات و نیروهای فراوان از کشورهای دیگر و بعد ورود داعش به یک کارزار جنگی مبدل شد. خوشبختانه در همان زمان بود که با هشدارهای رهبرمعظم انقلاب و حمایت های ایران، سوریه در این جنگ تنها نماند و باعث شد که این توطئه به ثمر ننشیند.

وی گفت: آمریکایی ها پس از اشغال عراق و افغانستان سعی کردند دو کشور نزدیک به ایران که مامنی برای گروه های تندروهم شده بودند را به عاملی برای ضعف ایران مبدل کنند ولی دیدند که دست خدا و مقاومت ملت ایران باعث شد که امروز عراق از یک کشور دشمن به استراتژیک ترین دوست ایران مبدل شود؛ دو کشوری که بزرگترین جمعیت شیعه جهان و بزرگترین منابع انرژی جهان را در دست دارند.

وی اظهارکرد: هیلاری کلینتون با اشاره به قدرت حزب الله کدهایی برای درگیری مهندسی معکوس شده با این جریان از دل جریان تندرو سلفی و تکفیری داد که این امر هم به وقوع پیوست ولی در این کار هم موفق نشدند.

وی با اشاره به جنگ عربستان علیه یمن گفت: آنها دست به خطای استراتژیک بدی زدند و به فقیرترین کشور جهان عرب حمله همه جانبه کردند ولی این کار را نیز با توجیه جنگ علیه ایران انجام دادند.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: ایران اسلامی به صورت علنی حمایت خود را از مردم مظلوم یمن اعلام کرد و در اولین هفته این جنگ با پیامی به سعودی ها از آنها خواست که خویشتن داری کنند تا سرنوشت مردم نه با سلاح بلکه با رای و انتخاب رقم بخورد.

امیرعبداللهیان افزود: اما آنها گفتند که 10 روزه یمنی ها شکست می دهند که تا امروز هم موفق به این کار نشدند البته هدف آنها اشغال یمن نیست بلکه تسخیر یمن برای ورود نیروهای تندرو و در چالش قرار گرفتن حوثی ها بوده است.

وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند این حرکت عربستانی ها شتاب زده و کاملا اشتباه است و آنها به هیچ یک از اهداف خود نمی رسند. امروز نیز دشمن به دنبال ناامن کردن کشور است و روحانیون باید نسبت به این امر مطلع باشند و مردم را نیز بیدار کنند.

انتهای پیام

کد N856869

وبگردی