آفتاب

کسب مقام دوم اهداء خون مستمر کهگیلویه و بویراحمد

کسب مقام دوم اهداء خون مستمر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در زمینه شاخص اهداء خون مستمر مقام دوم کشو را کسب کرد.

رستم حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: شاخص اهداء خون مستمر در سطح کشور ۵۱.۵ است در حالی که در این استان ۶۰ است.

وی ضمن تبریک روز جهانی اهداء خون تاکید کرد: هرساله در سراسر جهان ضمن قدردانی از اهداءکنندگان خون این روز جشن گرفته می‌شود و شعار امسال روز جهانی اهداء خون «بخاطر نجات جانم از تو سپاس‌گزارم» است.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شاخص اهداء خون در بین بانوان در استان خاطرنشان کرد: هرساله در این زمینه در رده‌های آخر کشور قرار داشته‌ایم اما امسال رتبه سوم را کسب کرده‌ایم.

حسن‌زاده تصریح کرد: میزان نیاز بیمارستان‌ها و جامعه هدف را به خون و فرآورده‌های خونی در استان بر آورده کرده‌ایم و تاکنون بخاطر کمبود خون هیچ عمل جراحی متوقف نشد و بیماری نیز با مشکل مواجه نشده است.

وی با اشاره به این‌که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، ادامه داد: اهداء خون منافاتی با روزه گرفتن ندارد و صبح‌ها در سه مرکز سطح استان و عصرها در مرکز اهداء خون مرکز استان پذیرایی اهداء کنندگان برای اهداء خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امروز ۴۰ نفر از اهداء کنندگان خون که برای اولین بار اهداء خون داشتند و پیشکسوتان اهداء خون استان با اهداء لوح تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N856862

وبگردی