آفتاب
رئیس ستاد انتخابات کشور:

لازمه داشتن احزاب قوی رقابت است

لازمه داشتن احزاب قوی رقابت است

رئیس ستاد انتخابات کشورگفت: اگر آستانه تحمل خود را بالا ببریم تا احزاب فعالیت کنند، تحزب در کشور شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، محمدحسین مقیمی در نشست با دبیران و فعالان احزاب استان اردبیل با بیان اینکه قوانین کشور بر اساس قوانین شرع مقدس اسلام تصویب شده اند، افزود: قوانین جاری کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب می شوند و شورای نگهبان عدم مغایرت آن با شرع را مشخص می کند.

وی تصریح کرد: برای شکل گیری توسعه سیاسی و توجه به نهادهای مدنی باید خود تشکل های مدنی برای توسعه فعالیت های سیاسی و مدنی پیش قدم شوند و ارزش قائل شوند، در این صورت است که دولت نیز همکاری کرده و امور ساماندهی می شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: اگر تشکل های سیاسی و احزاب فعال نشوند و فتیله فعالیت خود را پایین بکشند، دولت نمی تواند با حالت دستوری احزاب را فعال کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور لازمه داشتن احزاب قوی را رقابت دانست و گفت: باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و اجازه بدهیم رقبای ما نیز حرفشان را بزنند؛ چراکه با حضور رقبای قوی، ما هم قوی می شویم.

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی یکی از اشکالات دولت سابق را میدان ندادن به احزاب دانست و افزود: وقتی رقیب فعال باشد، ما نیز سعی می کنیم فعال باشیم و این امر باعث رشد و بالندگی جامعه می شود.

وی با بیان اینکه برای فعالیت احزاب، قانون احزاب در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و مبنای کار ما هم، همان قانون مصوب مجلس است، تصریح کرد: قانون جدید احزاب نیز در مجلس تصویب شده و برای تائید نهایی به شورای نگهبان رفته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه برای فعالیت احزاب و یا مدیران دولتی باید طبق قانون استعلامات لازم انجام شود و این یک امر عادی است، خاطرنشان کرد: در خصوص فعالیت احزاب، اگر برنامه یا فعالیتی دارای مجوزهای لازم باشد و سپس جلوی آن برنامه یا فعالیت گرفته شود، این امر یک تخلف است و وزارت کشور و دستگاه قضایی باید با متخلفین برخورد کنند.

مقیمی افزود: اگر خود را ملزم به اجرای قانون بدانیم، احزاب فعال تر می شوند و از آن طرف اگر آستانه تحمل خود را بالا ببریم تا احزاب فعالیت کنند، تحزب در کشور شکل می گیرد.

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی با انتقاد از پوشش نامناسب صداوسیما از جلسه وزارت کشور با 140 دبیر حزب، گفت: صداوسیما باید بصورت جدی تر مطالب مطرح شده در جلسه را منعکس واز مسائل حاشیه ای دوری کند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سالجاری، تصریح کرد: از احزاب توقع داریم نشاط سیاسی را در جامعه ایجاد کنند و مردم را آماده کنند تا زمانیکه زمان تبلیغات رسمی کاندیداها فرا برسد و مردم با شور و نشاط وارد عرصه انتخابات شوند.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل و نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی استان اردبیل به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مسائل سیاسی و حزبی پرداختند.

انتهای پیام

کد N856857

وبگردی