آفتاب
در تودیع و معارفه مدیر حوزه خواهران قم مطرح شد:

فعالیتهای اجتماعی بانوان طلبه توسعه یابد/ فاصله تا وضع مطلوب حوزه

فعالیتهای اجتماعی بانوان طلبه توسعه یابد/ فاصله تا وضع مطلوب حوزه

توسعه فعالیت‌های اجتماعی بانوان طلبه در مراسمی با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد تقی قندی-مدیر حوزه‌های علمیه استان قم روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قم که در اردوگاه حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: استان قم یک استان ویژه است به دلیل اینکه مرکز فقه و فقاهت جهان تشیع، محل حضور مراجع تقلید و پایتخت فکری و فرهنگی کشور است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قم ادامه داد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قم با یک نگاه توسعه یافته نسبت به شهر مقدس قم و لزوم مرکزیت مدیریت در استان شروع به کار کرده و اضافه شدن مجموعه آموزش مجازی و تربیت مدرس نشانه روشنی از نگاه وسیع و بلند مدیریت مرکز است.

این استاد حوزه‌های علمیه خواهران افزود: ادامه همکاری‌های گذشته و افزایش آنها که به وضع مطلوب برسیم و فعالیت مضاعف مورد توجه خواهد بود.

حجت‌الاسلام قندی با اشاره به بیانی از امام خمینی(ره) تصریح کرد: ایشان فرمودند بانوان نیمی از جامعه هستند و مربی نیمی دیگر؛ اگر این کلام حضرت امام را نسبت به حوزه‌های علمیه خواهران تعمیم بدهیم باید طلاب را برای بخش دوم فرمایش امام(ره) تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی توسط خواهران در شهر قم مورد نیاز است، گفت: حوزه‌های علمیه استان قم این توانایی را دارند که فعالیت‌های اجتماعی خوبی را انجام دهند و تاکنون این مسئله را به اثبات رسانده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قم بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران قم می‌توانند پیوند همکاری با دفتر مطالعات و تحقیقات زنان هم داشته باشند تا در زمینه مطالعات و جاری ساختن تفکر اسلامی قدم بردارند.

حجت‌الاسلام قندی با بیان اینکه جامعه با مشارکت اجتماعی زنان رو به رو است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران قم باید الگو را به جامعه تقدیم کنند، زیرا قم پایتخت فقاهت است و با حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه باید در سطح فعالیت‌های سیاسی آن گونه که شایسته حوزه‌های علمیه و مرکز فقاهت است عمل کنیم، گفت: از ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه در راستای بالابردن پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران استان قم بهره بگیریم؛ زیرا حوزه‌های علمیه خواهران قم در جوار حوزه‌های علمیه باسابقه برادران، فضلا و فرهیختگان حوزه قرار دارد.

با وضع مطلوب حوزه‌های علمیه خواهران فاصله داریم

مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران استان قم در این مراسم اظهار کرد: هر آنچه که در توان این مجموعه بوده در طول مدت مدیریت خود انجام داده، اما هنوز با وضع مطلوب واقعی حوزه‌های علمیه فاصله داریم.

حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا ادامه داد: مدیریت استان قم بر این باور است که در دنیای کنونی، ارتباطات و تعامل با جهان پیرامون از ضروریات اولیه حیات فردی و اجتماعی است و در همین راستا در طول مدیریت بنده رایزنی‌ها و تعاملات با بزرگان و مدیران ادارات و نهادهای همسو انجام شد.

وی تصریح کرد: استقرار معاونت‌های مختلف در استان و تثبیت مدیریت، استقرار مدارس نوپا و راهبری مدارس، همراهی و همکاری و همفکری با مدارس با هدف رفع مشکلات و رسیدن به جایگاه خود، فعال نمودن شورای علمی پژوهشی استان، فعال کردن شورای فرهنگی و برداشتن گام‌های مثبت در مسیر فعالیت‌های اخلاق مدارانه طلاب در مدارس، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی متعدد برای کادر مدارس، برگزاری دوره‌های مختلف ارزیابی اساتید و افزودن اساتید خواهر به مجموعه اساتید، نظارت بر محموعه مدارس استان قم، تلاش در توسعه کمی مدارس در کنار کیفیت بخشی مدارس و... از جمله اقدامات انجام شده در مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قم است.

 

کد N856849

وبگردی