آفتاب
زاهدي در نطق ميان دستور:

وزارت علوم باید در عملکرد فرهنگی خود بازنگری کند

وزارت علوم باید در عملکرد فرهنگی خود بازنگری کند

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با تأكيد بر دور بودن فضای دانشگاه‌ها از سياست زدگی گفت: وزارت علوم باید در عملکرد فرهنگی خود بازنگری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور با اشاره به سالگرد انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ گفت: ملت عزیز ایران اسلامی با حضور پرشکوه در صحنه توانستند «نه» بزرگی به شیطان بزرگ و ایادی او در منطقه بگویند و دولتی برآمده از آرای مردم را انتخاب کنند تا به دنیا ثابت شود جریان فتنه جز دروغ و ایجاد نقاق در کشور نظر و کار دیگری نداشته و ندارد.

وي افزود: ضمن ابراز اعتماد به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، اعلام می‌کنیم ملت ایران اسلامی هرگز زیر بار زياده خواهي ها و زیاده طلبی های آمریکا نخواهد رفت و تیم مذاکره کننده نيز با حمایت‌های مردم و رهبری عزیز، محکم و استوار و بدون انعطاف در مقابل این زیاده خواهی ها بایستد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  تصریح کرد: از دولت به ویژه ریاست جمهوری و  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود مراقبت شود كه دغدغه‌های فرهنگی از جمله رخنه فرهنگی و جنگ فرهنگی که مقام معظم رهبری بارها در مورد خطرات آن تذکر داده اند جدی گرفته و نگرانی امت اسلام، علمای عظام و مراجع تقلید را لحاظ كنند.

زاهدي تاکید کرد‌: انتظار است فضای علمی در دانشگاهها ارجح بر فضای سیاست زدگی باشد تا رشد علمی و فناوری کشور دچار افت نشود که امروز نيز آثار و تبعات آن را شاهد هستیم.

وي با بیان اینکه وزارت علوم باید در عملکرد فرهنگی خود بازنگری کند افزود‌: انتظار است برای رفع مشکلات اقتصادی و خروج از رکود نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی در راس باشد؛ نه اينكه نگاه  به بیرون و به ویژه نگاه به مذاکرات و توافق با ۱+۵ در اولويت باشد.

بي توجهي به مشكلات فرهنگيان باعث پيگيري استيضاح وزير شد

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره‌ مسائل معیشتی فرهنگیان نیز گفت: بارها توسط نمایندگان در این مورد تذکر داده شده و حتی نظر کارشناسی کمیسیون برای رئیس جمهور ارسال شده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در نطق های پیش از دستور این موضوع مورد تاکید قرار گرفته و از مجلس و دولت درخواست تشکیل کارگروه مشترک شده؛ اما متاسفانه هیچ توجهي نشده است تا اینکه نمایندگان ناگزیر به پیگیری استیضاح وزیر شدند.

زاهدي تأكيد كرد: امید است دولت که امید و تدبیر را به عنوان شعار محوری خود قرار داده  در این خصوص نیز راستی آزمایی را عملا به مردم و فرهنگیان نشان دهد.

ضرورت ساماندهي اتباع بيگانه در استان كرمان/ تداوم مشكلات كاركنان صنعت فولاد

نماینده مردم کرمان در ادامه نطق خود خواستار تسریع در ساماندهی اتباع بیگانه غیر مجاز در کرمان شد و از وزیر صنعت خواست تا ذوب آهن اصفهان بدهی‌های خود را به گل‌گهر کرمان بپردازد.

وی  به وزیر کار نیز در مورد بازنشستگان صنعت فولاد تذکر داد که چرا حقوق اردیبهشت ماه آنها هنوز پرداخت نشده است؟ و انتظار می رود نسبت به پرداخت حق و حقوق این کارگران بیشتر توجه می کرد.

زاهدی همچنین از بی آبی در روستاهای استان کرمان انتقاد کرد و گفت: روستاهای شمال گلبافت آب آشامیدنی ندارند و روستاهایی با فاصله‌ ۲۵ کیلومتر از کرمان فقط ۲ ساعت از هر ۴۸ ساعت آب آشامیدنی دارند.

 

کد N856714

وبگردی