آفتاب

اولیور استون: آمریکا همچنان به اسم دموکراسی و مقابله با تروریسم جنگ راه می‌اندازد

اولیور استون: آمریکا همچنان به اسم دموکراسی و مقابله با تروریسم جنگ راه می‌اندازد

اولیور استون، کارگردان مشهورهالیوود ضمن ابراز تاسف از اینکه آمریکا از تاریخ درس نمی‌گیرد و به راه انداختن جنگ به اسم دموکراسی و مقابله با تروریسم ادامه می‌دهد، از روسیه و چین خواست تا با یکدیگر همکاری کرده و تعادل قدرت جهانی را احیا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی یاهو نیوز، اولیور استون، کارگردان مشهورهالیوود گفت: بسیار مهم است که جهان یک قطبی نباشد. بسیار مهم است که آمریکا بر جهان سلطه نداشته باشد چراکه زیر سلطه‌اش جنگ پدید می‌آید.

اولیور استون ضمن انتقاد از آنچه که آن را "فرهنگ پول و پرستش پول" در آمریکا می‌داند، گفت: حرص و طمع اصلاً خوب نیست. میزان پولی که درباره آن صحبت می‌کنیم، باور نکردنی است. در این بین یک چیزی اشتباه است.

وی همچنین به واشنگتن نسبت به سیاست خطرناکش درخصوص تلقی چین به عنوان یک تهدید نظامی بالقوه برای آمریکا، منطقه و سراسر جهان هشدار داد.

وی در «گردهمایی تجارت جهانی» که اخیراً در هنگ‌کنگ برگزار شد، گفت: فکر می‌کنم این صحبت‌های جدید درباره اینکه چین تهدیدی برای آمریکا است، غیرموثر و خطرناک است.

کارگردان فیلم‌های مشهوری همچون پلاتون، وال استریت و نیکسون افزود: برخلاف آمریکا که صدها پایگاه نظامی در سراسر جهان دارد، چین یک کشور توسعه‌طلب نیست. چین در حال رشد است اما تاریخ و ذات چین همواره توسعه‌طلبانه نبوده است. چین در تلاش است تا پولدار شود و با زیرکی با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کرده و تلاش می‌کند تا قدرت تولید و رشد تاسیسات زیربنایی آنها را حمایت کند. آنها دورنما را می‌بینند و ما در جهان به این مساله نیاز داریم. ما نیازمند مردمی هستیم که آینده‌نگر باشند.

وی پیش از برگزاری این گردهمایی برای اتمام فیلمبرداری فیلم جدیدش به اسم «اسنودن» که درباره ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا است، به هنگ‌کنگ رفته بود.

استون گفت: هیچ‌یک از استودیوهای بزرگی که با من کار کرده بودند از این فیلم حمایت نکردند. ما به سختی این فیلم را ساختیم اما نهایتاً موفق شده و آن را پخش خواهیم کرد.

اولیور استون 68 ساله، کارگردان فیلم‌های هالیوودی به عنوان یک مورخ رویزیونیست( revisionist ) بانفوذ تلقی می‌شود و به خاطر زیرسوال بردن عقاید متعارف پذیرفته شده یا تفکرات سنتی و همچنین یک مفسر اجتماعی باهوش مشهور شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا هنوز هیچ اظهارنظری درباره دیدگاه‌های اولیور استون نکرده است.

انتهای پیام

کد N856537

وبگردی