آفتاب

کارخانه: مجلس مدرس‌وار در برابر تهدیدات آمریکا می ایستد

کارخانه: مجلس مدرس‌وار در برابر تهدیدات آمریکا می ایستد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن بیان اینکه ورود بازرسان آژانس به اماکن نظامی و امنیتی یک برنامه مدیریت شده علیه ایران است اظهار کرد: مجلس مدرس وار دربرابر تهدیدات آمریکا می ایستد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، ابراهیم کارخانه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: نظر به اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات هسته‌ای هنوز اتفاقی نیفتاده و توافقی صورت نگرفته مواردی را به اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای یادآور می شوم.

وی ادامه داد: علت اصلی تحریم ها ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت و صدور قطعنامه های صادره از سوی این شورا است.

نماینده مردم همدان در مجلس خاطر نشان کرد: اینکه موضوع هسته‌ای ایران همچنان ذیل ماده 41 فصل هفت سازمان ملل متحد مفتوح باقی بماند، بازگذاشتن راه استمرار توطئه علیه ایران اسلامی است که تجدید نظر جدی تیم مذاکره کننده کشورمان را می طلبد.

کارخانه همچنین تصریح کرد: بدون شک موضوع ورود بازرسان آژانس به اماکن نظامی و امنیتی و دسترسی به اسناد و دانشمندان هسته‌ای به یک برنامه مدیریت شده و هدفمند علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل خواهد شد که ملت ایران و به تبع آن نمایندگان ملت هرگز تن به انجام آن نخواهند داد.

وی افزود: اگر دیروز در مجلس یک مدرس دربرابر اولتیماتوم بیگانگان ایستاد امروز مدرس های منتخب ملت قدرتمندانه در برابر زیاده خواهی ها و تهدیدات آمریکا خواهند ایستاد و شجاعانه از عزت ، اقتدار و امنیت ملت سرافراز ایران دفاع خواهند کرد.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه ایران در توافقنامه ژنو با اجرای کامل تمامی تعهدات خود نشان داد که به پیمانش پایبند است، تصریح کرد: با توجه به سابقه عهدشکنی غربی ها اکنون برای انجام توافق نهایی نوبت 1+5 است که در ابتدا به تعهدات خود عمل کرده و همه تحریم ها را یکجا لغو نماید.

کارخانه یادآور شد: 15 سال ممنوعیت غنی سازی و منع توسعه با مدار شکاف پذیر در فردو به مثابه تعلیق فعالیت هسته‌ای در این دژ مستحکم و نفوذناپذیر ایران اسلامی است که عملا موجبات ناکارآمدی این تاسیسات مهم و استراتژیک را فراهم خواهد نمود که با پذیرش هر نوع محدودیت در توسعه اعم از محدودیت در زمان ، نوع ،‌تعداد و ساخت سانتریفیوژ تحقیق و توسعه ارزش عملیاتی خود را از دست خواهد داد.

وی همچنین گفت:‌ پذیرش دوره‌های زمانی اقدامی فراتر از توافق ژنو است که صنعت هسته‌ای کشور را عملا به تعطیلی و رکود می‌کشاند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: عهدشکنی آمریکایی ها در رابطه با موادی از توافق لوزان ، حیله ونیرنگ جدید آمریکا برای تثبیت فکت شیت منتشر شده از سوی آن ها است که هوشمندی هر چه سریعتر تیم مذاکره کننده را در تن ندادن به این فکت شیت تحقیرآمیز می طلبد.

کارخانه با تاکید بر اینکه آمریکا لبخند ، نیرنگ و تهدید را در هم آمیخته تا مسیر اقتدار ،‌عزت و پیشرفت ملت را سد نماید، افزود: با صراحت اعلام می کنم که نمایندگان ملت هرگز پای توافقنامه ای را که عزت و پیشرفت ملت ایران را حفظ نکند امضا نخواهد زد و مدرس وار در برابر تهدیدات آمریکا خواهد ایستاد و با توکل به قدرت خدا، دندان طمع هر زیاده خواهی را در دهانش خرد خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N856438

وبگردی