آفتاب

گروه تروریستی جبهة النصره عذرخواهی کرد!

گروه تروریستی جبهة النصره عذرخواهی کرد!

ایسنا نوشت:

جبهه النصره در واکنش به کشتار دروزی‌های حومه ادلب با عذرخواهی از ساکنان این روستا، اعلام کرد: این حادثه اشتباهی غیرقابل توجیه است که بدون اطلاع رهبری گروه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سوریه نیوز، جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، ضمن محکوم کردن حادثه کشتار طایفه دروزی‌ها در روستای لوزه در ریف ادلب تاکید کرد: این حادثه یک اشتباه غیرقابل توجیه است که بدون اطلاع فرماندهی گروه صورت گرفته است و عاملان آن به زودی محاکمه خواهند شد.

جبهه النصره که تا به حال هزاران تن را در سوریه قتل‌عام کرده در ادامه تاکید کرد: این حادثه مخالفتی آشکار با دستورالعمل‌های رهبری گروه است و یک کمیته ویژه به بررسی موضوع و آرام کردن ساکنان منطقه مشغول است و اهالی روستا تحت حمایت النصره در امنیت به سر می‌برند!

النصره به پیشنهاد حامیان خود به ویژه قطر مدتی است تلاش دارد چهره‌ای میانه‌رو از خود نشان دهد و تاکید دارد که شیوه این گروه با داعش متفاوت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تمامی کسانی که در این حادثه دست داشته‌اند به زودی محاکمه خواهند شد.

گروه‌های مخالف متعددی پس ازوقوع این جنایت ضمن محکوم کردن آن خواستار محاکمه همه عاملان این جنایت در یک دادگاه قانونی و بی‌طرف شدند.

به دنبال درگیری میان ساکنان روستای لوزه در ریف ادلب با نیروهای جبهه النصره که قصد بازداشت فردی مظنون به همکاری با دولت را داشتند، دست‌کم 40 دروزی توسط این گروه کشته شدند.

دروزی‌ یک فرقه قومی مذهبی در سوریه، لبنان، فلسطین و سرزمین‌های اشغالی است که از مذاهب توحیدی به شمار می‌آید. دروزی‌ها در مناطق مختلف سوریه به ویژه حماة، ادلب و سویداء ساکن هستند و در درگیری‌های سوریه همواره مواضع بی‌طرف داشته‌اند.

5252

کد N856421

وبگردی