آفتاب
تحولات یمن؛

حملات هوایی آل سعود به شهر تعز/شهادت دو کودک و زخمی شدن ۶ نفر

حملات هوایی آل سعود به شهر تعز/شهادت دو کودک و زخمی شدن ۶ نفر

حملات هوایی آل سعود به شهر تعز، حمله موشکی ارتش یمن به پایگاههای نظامی عربستان در ظهران و نجران و شهادت دو کودک و زخمی شدن ۶ نفر در حملات هوایی عربستان به صنعا از جمله اخبار امروز یمن هستند.

یکشنبه 24 خرداد

11:18 حملات هوایی آل سعود به شهر تعز

جنگنده های متجاوز عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن خیابان «الستین» در مرکز شهر تعز را بمباران کردند.

به تلفات این حمله اشاره ای نشده است. ادامه حملات عربستان به یمن وضعیت این کشور را در شرایط دشواری قرار داده است و علاوه بر کمبود سوخت، دارو و مواد غذایی ساکنان این کشور به دلیل اوضاع جنگ زده یمن به بیماری های مختلفی همچون مالاریا مبتلا شده اند.

8:17 حمله موشکی ارتش یمن به پایگاههای نظامی عربستان در ظهران و نجران

ارتش و کمیته های مردمی در پاسخ به حملات ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان به مناطق مختلف یمن، پایگاه نظامی الجحفا را در مرکز ظهران در جنوب عربستان مورد هدف ۳۳ حمله موشکی قرار دادند.

پایگاه نظامی «علیب» و «بله» در این استان عربستان نیز مورد هدف حملات خمپاره ای ارتش ونیروهای مردمی قرار گرفت.

 این در حالی است که منابع یمنی از  فرار نظامیان سعودی و عقب نشینی آنها از این پایگاههای نظامی خبر می دهند.

شبکه المار نیز از حمله ارتش و نیروهای مردمی یمن به پایگاه نظامی نهوقه در نجران عربستان خبر داد.

6:04 هواپیمای سازمان ملل صنعا را بدون حوثی ها به مقصد ژنو ترک کرد

یک منبع سیاسی یمنی که خواست نامش فاش نشود، با بیان این مطلب افزود: تنها «عبد الرحمن السقاف» دبیر کل حزب سوسیالیست به فرودگاه رفته بود که او نیز بعد از پرواز هواپیمای سازمان ملل به منزلش بازگشت. هنوز حوثی ها به صورت رسمی به این خبر و عدم مشارکت در گفتگوهای ژنو واکنش نشان نداده اند.

این در حالی است که مذاکرات ژنو برای حل بحران یمن، تا کنون دو بار به تعویق افتاده است، یک بار در 28 ماه می که دولت فراری و مستعفی با شرکت در این گفتگوها مخالفت کرد و بار دیگر که قرار بود گفتگوها روز یکشنبه برگزار شود، به خاطر تاخیر در ورود یکی از هیئت ها به ژنو به روز دوشنبه موکول شد.

5:02 شهادت دو کودک و زخمی شدن ۶ نفر در حملات هوایی عربستان به صنعا

یک منبع محلی در این مورد گفت: جنگنده های عربستان منازل شهروندان در منطقه بیت نعم و غرزه همدان را هدف قرار دادند که منجر به شهادت دو کودک و زخمی شدن ۶ شهروند دیگر و تخریب و آسیب دیدن تعدادی از منازل شد.

منبع مذکور تاکید کرد: جنایت هدف قرار دادن منازل شهروندان در مناطق مختلف استان صنعا نشان دهنده سردرگمی و شکست متجاوزان است و ائتلاف تحت رهبری عربستان با کشتار زنان، کودکان و شهروندان و تخریب زیر ساخت ها در صدد انتقام گیری از شکست خود است.

بر این اساس در ادامه حملات هوایی و بی هدف جنگده های عربستان به استان های مختلف یمن، ۱۸ شهروند از جمله چند کودک و زن به شهادت رسیده و ده ها نفر زخمی شدند.

عصر روز جمعه نیز حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به منازل شهروندان در منطقه «بیت معیاد» صنعا منجر به شهادت و ز خمی شدن ۶۹ نفر از شهروندان یمنی شد که بیشتر قربانیان زنان و کودکان بودند.

کد N856286

وبگردی