آفتاب

اعتراف نخست وزیر فرانسه به "اشتباه بزرگش"

اعتراف نخست وزیر فرانسه به "اشتباه بزرگش"

نخست وزیر سوسیالیست فرانسه در اظهاراتی که امروز (یکشنبه) منتشر شد تایید کرد که استفاده از هواپیمای دولتی برای تماشای بازی‌های فوتبال لیگ قهرمانی اروپا در برلین با حضور دو پسرش یک اشتباه بزرگ بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانوئل والس، نخست وزیر مردمی و سوسیالیست فرانسه برای پایان بخشیدن به این مناقشات درباره سفرش با هواپیمای دولتی برای تماشای بازی فوتبال در برلین اعلام کرد که هزینه این سفر را پرداخت می‌کند اگرچه تاکید کرده که این سفر برای یک اقدام تجاری بوده است.

وی به روزنامه ژورنال دودیمانش گفت: این یک درس است. من این سفر را یک اشتباه و خطای فاحش می‌دانم و می‌خواهم به مردم فرانسه بگویم که متاسفم.

والس که متولد بارسلونا، اسپانیا و طرفدار تیم بارسلونا است، به همراه دو پسرش به تماشای این بازی رفته بود که در برلین برگزار شد. البته وی با میشل پلاتینی، رئیس یوفا هم درباره بازی‌های قهرمانی 2016 که قرار است در فرانسه برگزار شود، گفتگو کرد.

سفر وی به برلین برای والس گران تمام شد به طوری که باعث تنش در فرانسه‌ای شد که با بحران اقتصادی و بیکاری بالای 10 درصد مواجه است.

نظرسنجی روز چهارشنبه نشان داد که بیش از سه چهارم مردم فرانسه از این سفر که هزینه آن 15 هزار یورو شده شوکه شده‌اند.

نخست وزیر فرانسه گفت که سفر فرزندانش حتی یک یورو هم هزینه نداشته اما متعهد شد که 2500 یورو برای هزینه سفر پسرانش بپردازد.

انتهای پیام

کد N856279

وبگردی