آفتاب

اشتاینمایر: اروپا باید هر کاری بکند تا مانع خروج یونان از منطقه یورو شود

اشتاینمایر: اروپا باید هر کاری بکند تا مانع خروج یونان از منطقه یورو شود

وزیر امور خارجه آلمان گفت، هر طور که شده یونان باید در منطقه یورو باقی بماند چرا که خروج یونان از منطقه یورو تمامی نظرات درباره اتحاد اروپا را متزلزل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان در کنگره حزب "سوسیال دموکرات‌ آلمان" در برلین گفت: باید هر کار که می‌توانیم انجام دهیم تا یونان در منطقه یورو باقی بماند.

وی افزود: در بسیاری از مسائل اروپا دیگر جدی گرفته نمی‌شود و به همین خاطر است که اتحادیه اروپا باید موضع مشترک و واحدی را در خصوص بسیاری از مسائل از جمله بحران بدهی یونان و ایده کلی درباره اتحاد اروپا اتخاذ کند.

اشتاینمایر همچنین ابراز امیدواری کرد که دور آتی مذاکرات یونان اتحادیه اروپا ناکام نماند.

روز پنج شنبه مقامات ارشد اتحادیه اروپا رسما درباره سناریوهای احتمالی برای غلبه بر بحران بدهی یونان مذاکره کردند. این دورنماها شامل تهدید برنامه وام موجود، قصور در پرداخت بدهی یونان و توافق پول در ازای اصلاحات است.

آتن در حال حاضر با وام دهندگان بین‌المللی در حال مذاکره است تا آخرین بسته کمک مالی را پیش از آنکه برنامه وام 2011 میلادی، 30 ژوئن (9 تیر) سال جاری میلادی منقضی شود، دریافت کند.

در چند روز گذشته صندوق بین‌المللی پول یکی از سه وام دهنده اصلی یونان مذاکرات را به خاطر عدم پیشرفت ترک کرد.

بدهی کلی یونان در حال حاضر 350 میلیارد دلار برآورد شده که حدود 270 میلیارد دلار آن متعلق به سه وام دهنده اصلی‌اش یعنی کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول است.

انتهای پیام

کد N856278

وبگردی