آفتاب

رهبر کره‌شمالی احتمالا سپتامبر به روسیه می‌رود

رهبر کره‌شمالی احتمالا سپتامبر به روسیه می‌رود

رسانه‌های چین گزارش دادند، رهبر کره‌شمالی احتمالا سپتامبر سال جاری میلادی برای شرکت در جشن‌های مربوط به سالگرد هفتادمین سالروز پایان جنگ جهانی دوم به روسیه سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه "دیلی یوث" چین به نقل از منابعی در کرملین نوشت، احتمال بسیار بالایی وجود دارد که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به عنوان بخشی از مراسم بزرگداشت هفتادمین سالروز پایان جنگ جهانی دوم در خابارووسکی واقع در خاور دور روسیه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کند.

این در حالی است که مقامات روسیه هرگونه اطلاعات درباره این نشست قریب‌الوقوع را رد کرده‌اند.

کیم جونگ اون مسائل مربوط به امور داخلی کشورش را بهانه‌ای قرار داده و سفرش به مسکو برای شرکت در مراسم "روز پیروزی" در 9 مه سال‌جاری میلادی را لغو کرد.

سپس پیونگ‌یانگ گفت، کیم یونگ نام، رئیس شورای ریاست جمهوری «شورای عالی خلق» در این مراسم در مسکو شرکت می‌کند.

کارشناسان کره‌جنوبی معتقدند پوتین با کیم جونگ اون 12 تا 15 اوت (21 تا 24 مرداد) سال‌جاری میلادی در «گردهمایی اقتصادی شرق» در ولادیوستوک و یا در جریان توقفش در مسیر رفتن به ژاپن در آخر سال‌جاری میلادی دیدار می‌کند.

این در حالی است که کارشناسان سیاسی در مسکو که به خوبی از وضعیت کنونی روابط میان مسکو و پیونگ‌یانگ مطلع هستند، این گزارشات را به عنوان گمانه‌زنی رد می‌کنند.

در همین حال منابعی در پارلمان روسیه اعلام کردند، انتظار می‌رود در آینده نزدیک چوئه تائه بوک، رئیس پارلمان کره‌شمالی به مسکو سفر کند اما این سفر با دیدار برنامه‌ریزی شده میان رهبران این دو کشور هیچ ارتباطی ندارد.

انتهای پیام

کد N856194

وبگردی