آفتاب

سفر مسعود بارزانی به کویت و امارات

سفر مسعود بارزانی به کویت و امارات

رئیس اقلیم کردستان عراق سفرهای رسمی خود به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله کویت و امارات را با هدف بررسی چند پرونده مهم آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کفاح محمود، مشاور اطلاع رسانی در دفتر ریئس اقلیم کردستان در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای شرق الاوسط اعلام کرد که مسعود بارزانی، رئیس اقلیم در سفر رسمی خود به کشورهای کویت و امارات مسائل مهم از جمله جنگ فعلی اقلیم کردستان و عراق با گروه تروریستی داعش و تقویت روابط دو جانبه اقلیم با امارات و کویت را بررسی خواهد کرد.

در این دیدارها همچنین مسائل مربوط به آوارگان عراقی که بارزانی سعی دارد در این سفرها حمایت‌های جهانی و در راس آنها حمایت کشورهای عربی منطقه را برای آنها جلب کند، بررسی می‌شود.

مسرور بارزانی، رئیس شورای امنیت کردها، فواد حسین، رئیس دفتر دولت منطقه‌ای کردستان، علی سندی، وزیر برنامه‌ریزی، صلاح الدین بابکر، وزیر نیرو و چند تن دیگر از مقامات اقلیم کردستان، بارزانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

از سوی دیگر فواد حسین اعلام کرد که بارزانی براساس قانون، دستور اجرای انتخابات برای ریاست اقلیم را در تاریخ 20 اوت آینده صادر کرده و از تمامی مسئولان خواسته است اقدامات لازم برای برگزاری یک انتخابات آزاد و دموکرات را طبق قوانین بین‌الملل انجام دهند.

انتهای پیام

کد N856182

وبگردی