آفتاب

مخالفت نمایندگان با مسکوت ماندن طرح استانی شدن انتخابات

مخالفت نمایندگان با مسکوت ماندن طرح استانی شدن انتخابات

نمایندگان مجلس با مسکوت ماندن طرح استانی شدن انتخابات مجلس مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، در جریان بررسی طرح یک فوریتی استانی شهرستانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس 25 نماینده با امضای درخواستی طبق ماده 195 آیین نامه خواستار مسکوت ماندن این طرح شدند.

احمد امیرآبادی نماینده قم در توضیح این درخواست گفت: در حالی این طرح در دستور کار مجلس قرار دارد که استارت انتخابات مجلس دهم از هم اکنون خورده شده به طوری که آخرین مهلت استعفای کاندیداها برای ثبت نام در انتخابات 28 خرداد است و ما امروز در 24 خرداد مشغول بررسی طرح استانی شدن انتخابات هستیم.

وی با بیان اینکه این طرح به این دوره از انتخابات مجلس نمی‌رسد گفت: ماده3 این طرح ناظر به موضوع شروط ثبت نام افراد برای کاندیداتوری است از طرف دیگر شورای نگهبان با مواردی که حقوق افراد را پایمال می‌کند مخالفت خواهد کرد که بخشی از این طرح ناظر بر این موارد است.

نماینده مردم قم با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت استانی شدن انتخابات را در سیاست‌های کلی رد کرده است گفت: این طرح منشاء اختلافات قومی و منطقه‌ای است که با توجه به تمامی موارد از نمایندگان درخواست دارم که رای به مسکوت ماندن این طرح دهد تا به کمیسیون برگردد.

حمیدرضا طباطبایی نماینده نایین در مخالفت با این درخواست گفت: این طرح در آذرماه سال گذشته مطرح شد که بعد از انجام کار کارشناسی کلیاتش تصویب و مجددا برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع داده شد. بنابراین این که امروز در جریان بررسی جزییات تعدادی خواستار مسکوت ماندن این طرح هستند درست نیست بهتر است به رای اکثریت مجلس احترام بگذاریم.

وی با تاکید بر این که این طرح شهرستانی و استانی شدن انتخابات است گفت که نباید مجلس و تصمیماتش را مورد تردید قرار داد اجازه دهیم این طرح با قاطعیت مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس با 75 رای موافق، 92 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در مجلس با مسکوت ماندن این طرح مخالفت کردند.

انتهای پیام

کد N856169

وبگردی