آفتاب

همکاری واحد علوم تحقیقات آزاد با یک دانشگاه فرانسوی

همکاری واحد علوم تحقیقات آزاد با یک دانشگاه فرانسوی

رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری دانشگاه آلزاس فرانسه از طریق تعامل مشترک با صنایع به ویژه در بخش مهندسی در حل مشکلات و بالا بردن کيفيت این حوزه نقش به سزایی ایفا کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسپور در حاشیه امضا توافق نامه همکاری با دانشگاه آلزاس فرانسه گفت: تحصیل بیش از ۷۰ درصد از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، نشان دهنده تمرکز این واحد دانشگاهی بر تحصيلات تکميلى در رشته هاى مختلف است.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در بازدید خود از این واحد در مورد لزوم گسترش تعاملات بین المللی با دانشگاه های برتر جهان، گفت: واحد علوم و تحقیقات، همچون گذشته در تلاش است ارتباطات خود را با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مطرح در نقاط مختلف جهان، توسعه دهد.

رئیس واحد علوم تحقیقات امضا این توافق نامه را نخستین گام در جهت همکاری ۲ سويه با دانشگاه آلزاس فرانسه دانست و گفت: امضا تفاهم نامه همکاری به منظور تبادل استاد و دانشجو و صدور مدرک به طور مشترک يا دو گانه، قدم های آتی این  ارتباطات را تشکیل می دهند.

در این مراسم همچنین دریان از دانشگاه آلزاس فرانسه با اشاره به تاریخچه فعالیت این دانشگاه از سال ۱۸۶۱میلادی، به ادغام این دانشگاه با دانشگاه استراسبورگ اشاره کرد و گفت: دانشگاه آلزاس در رشته های مهندسی، مکانيک، کامپيوتر و شيمى و دانشگاه استراسبورگ در رشته های پزشکی و شیمی فعالیتی قدرتمند و چشمگیر دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آلزاس به عنوان واحدی از دانشگاه استراسبورگ محسوب می شود، گفت: این دانشگاه همه ساله پذیرای دانشجویان از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران برای ادامه تحصیل و همکاری های مشترک علمی است.

دکتر دریان با اشاره به همکاری مشترک دانشگاه آلزاس با مراکز علمی الجزاير، ويتنام و غیره در حوزه ارتباط با صنعت، گفت: این دانشگاه می تواند با همکاری واحد علوم و تحقیقات در کیفی سازی و تعامل با صنایع در نقاط مختلف جهان موثر باشد.

این سند با همت رشیدی رئیس گروه نساجی واحد علوم و تحقیقات و همکاری مدیریت کل بین المللی واحد تهیه و امضا شد و در مراحل بعدی موافقت نامه تبادل دانشجو و برگزاری دوره های منتهی به مدرک پیگیری خواهد شد.

کد N856143

وبگردی