آفتاب

پرونده‌های داغ خاورمیانه، موضوع نشست امروز پارلمان عربی

پرونده‌های داغ خاورمیانه، موضوع نشست امروز پارلمان عربی

پارلمان کشورهای عربی امروز (یکشنبه) در نشستی آخرین تحولات منطقه و کشورهای عربی به ویژه مساله فلسطین، یمن، سوریه، لیبی و عراق را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اردنی الدستور، احمد الجروان، رئیس پارلمان عربی در گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد: در نشست امروز علاوه بر بررسی آخرین تحولات کشورهای عربی از جمله سوریه، یمن، فلسطین، لیبی و عراق و مسائل اجتماعی مرتبط با این کشورها، درباره فعالیت‌های پارلمان عربی در دوره اخیر در زمینه حقوق زن و امنیت ملی کشورهای عربی گفت‌وگو خواهد شد.

الجروان با تاکید بر لزوم اجرای دستورالعمل‌های اخیر کنفرانس سران عرب در شرم‌الشیخ به ویژه مساله تشکیل نیروی دفاعی مشترک عربی گفت: از دیگر مسائلی که در نشست امروز درباره آن گفت‌وگو خواهد شد، موانعی است که بر سر راه اجرای توافقنامه‌های کشورهای عربی وجود دارد. همچنین امروز فعالیت‌های کمیته اقتصادی پارلمان نیز بررسی خواهند شد.

روز گذشته در دبیرخانه اتحادیه عرب نشست‌های جداگانه‌ای میان کمیته‌های وابسته به پارلمان عربی که قرار است نتایج کار خود را در نشست اختتامیه پارلمان عربی ارائه دهند برگزار شد.

انتهای پیام

کد N856040

وبگردی