آفتاب

قصه‌گویی مادربزرگ‌ها با فناوری جدید

قصه‌گویی مادربزرگ‌ها با فناوری جدید

مهندسان آلمانی سیستمی ارائه داده‌اند که به خانواده‌ها امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را از طریق قصه‌خوانی می‌دهد.

مهندسان آلمانی سیستمی ارائه داده‌اند که به خانواده‌ها امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را از طریق قصه‌خوانی می‌دهد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این سامانه به اعضای خانواده‌ها امکان به اشتراک‌گذاشتن داستان‌ها با یکدیگر را از هر جای دنیا می‌دهد.

چنانچه مادربزرگی قصه‌ای را بر روی ابزار StoryHome ساخت شرکت آلمانی Campfire UG ضبط کند، این قصه برای نوه‌هایش به عنوان قصه خواب بازچینش می‌شود.

شکل سیستم ابداعی مانند یک عروسک روسی است و ابعاد آن 145*88 میلی‌متر اعلام شده است. این سیستم دارای نقطه‌ای برای شارژشدن و اتصال به اینترنت است.

ابزار جدید از طریق وای‌فای یا اترنت به اینترنت متصل می‌شود و می‌توان وای‌فای را طوری تنظیم کرد که با استفاده از برنامه نرم‌افزاری ارائه‌شده به همراه StoryHome به اینترنت وصل شد.

این ابزار توسط پردازشگر ARM نیرودهی می‌شود و قصه‌ها را در فلش‌مموری داخلی خود ذخیره می‌کند. نوعی باتری تعبیه‌شده در آن امکان نواختن چهار ساعت صدا را می‌دهد.

زمانی که StoryHome تنظیم شود، کاربر می‌تواند برای شروع قصه‌گفتن دگمه‌ای را یک بار فشار داده و زمانی که قصه وی تمام شد، دوباره همان دگمه را فشار دهد.

افراد می‌توانند هر قصه دلخواه، ترانه‌های دوران کودکی و همچنین پاسخ به پرسش‌های اعضای خانواده‌ خود را ضبط کنند.

زمانی که قصه ضبط می‌شود، در ابر StoryHome ذخیره شده و به ابزار جفت‌شده همسان آن ارسال می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق اینترنت به این قصه دسترسی داشته باشند و قصه‌های ضبط‌شده را ویرایش و سازماندهی کنند و آ‌ن‌ها را به اشتراک بگذارند.

زمانی که قصه‌ای توسط این سیستم دریافت می‌شود، کاربران می‌توانند با یک حلقه نور درخشان متوجه آن شوند. برای گوش‌دادن به قصه آن‌ها باید دگمه نواختن را فشار دهند و امکان مکث‌کردن و ادامه‌دادن قصه نیز وجود دارد.

سامانه StoryHome دارای هیچ صفحه‌ای نیست و بنابراین نور آن پیش از خوابیدن و گوش‌دادن به قصه، کاربر را نمی‌آزارد. نداشتن صفحه و همچنین ماهیت صرفا صوتی این سیستم، تمرکز کاربر بر روی قصه را مختل نمی‌کند.

این ابزار به بهای 12 دلار در ماه فوریه سال 2016 عرضه می‌شود.

انتهای پیام

کد N855949

وبگردی