آفتاب

شهادت 23 تن از اعضای کادر پزشکی در یمن

شهادت 23 تن از اعضای کادر پزشکی در یمن

سخنگوی وزارت بهداشت یمن از شهادت 23 تن از اعضای کادر پزشکی و تخریب 61 مرکز پزشکی در حملات تجاوزکارانه عربستان و حمله سعودی‌ها به آمبولانس ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تمیم الشامی، سخنگوی وزارت بهداشت یمن در نشست مطبوعاتی اظهار کرد که در حملات تجاوزکارانه عربستان، شماری از کادر پزشکی کشته و برخی دیگر زخمی شدند. وی همچنین از تخریب 61 مرکز پزشکی و هدف قرار دادن آمبولانس‌ها در جریان این حملات خبر داد.

الشامی گفت که 23 تن از کادر پزشکی به سبب حملات هوایی به شهادت رسیدند و 14 آمبولانس در نقاط مختلف کشور و نیز 61 مرکز پزشکی هدف قرار گرفت. همچنین محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن در مواردی به قطع برق در مراکز پزشکی منجر شده است.

وزارت بهداشت یمن و نیز نهادهای حقوق بشر، کمک‌های انسان‌دوستانه و پزشکی به مردم یمن را بسیار اندک دانسته و تاکید می‌کنند که به رغم درخواست‌های متعدد از تمام نهادهای بین‌المللی برای ارسال کمک، تنها بخش اندکی از نیازهای مردم یمن برآورده می شود. بخش عمده مشکلات مربوط به نرسیدن کمک‌های انسان دوستانه ناشی از کارشکنی مقام‌های سعودی و بمباران مسیرها و وسایل کمک رسانی است.

عبدالوهاب الوشلی، سخنگوی رسمی کمیته ملی برای مستندسازی جنایت‌های حملات تجاوزکارانه در گفت‌وگو با خبرنگار العالم گفت: درخواست‌های گسترده‌ای به ویژه از سوی وزارت بهداشت ارائه شد. بسیاری از نهادهای بین‌المللی وعده ارسال کمک دادند اما فقط مقدار ناچیزی از کمک‌ها رسیده که حتی پنج درصد از نیازهای یمن را برآورده نکرده است.

در همین حال، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست مطبوعاتی خود تاکید کرد که به رغم فجایع انسانی متعدد به دلیل حملات گسترده سعودی‌ها به یمن، متجاوزان بر حمله به خودروهای حامل مواد غذایی و پزشکی و بازارهای مواد غذایی اصرار دارند.

انتهای پیام

کد N855820

وبگردی