آفتاب

همکاری در پروژه های بزرگ انرژی محور گفتگوهای پوتین با اردوغان

همکاری در پروژه های بزرگ انرژی محور گفتگوهای پوتین با اردوغان

رسانه های روسیه با اشاره به دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه در باکو اعلام کردند دو طرف درباره پروژه های بزرگ انرژی از جمله خط لوله گازی ترکیش استریم و نیروگاه اتمی آکویو گفتگو کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین دوره بازی های اروپایی در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد. این دیدار پشت درهای بسته برگزار شد و به رسانه ها اجازه داده نشد تا در زمان این دیدار حضور داشته باشند.

به نوشته این خبرگزاری روسی، یوری یوشاکوف دستیار رییس جمهور، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، الکساندر نواک وزیر انرژی، سرگئی کیرینکو رئیس شرکت روس اتم و الکسی میلر مدیرعامل شرکت گازپروم در دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه، پوتین را همراهی می کردند.

شبکه خبری راشا تودی اما درباره این دیدار و گفتگوهای انجام شده نوشته است: دو طرف درباره پروژه های بزرگ انرژی از جمله خط لوله گازی ترکیش استریم و نیروگاه اتمی آکویو گفتگو کرده اند. در همین رابطه دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت: بحران اوکراین هم یکی از محورهای اصلی گفتگوی روسای جمهوری ترکیه و روسیه بوده است.

به گفته وی پوتین و اردوغان توافق کرده اند تا سال ۲۰۲۰ حجم مبادلات تجاری و اقتصادی مسکو-آنکارا به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد. در حال حاضر حجم مبادلات تجاری دو کشور ۳۱ میلیارد دلار است.

پوتین و اردوغان هر دو از سخن گفتن برای رسانه ها پرهیز کردند و تنها به سخنانی درباره مراسم افتتاحیه و بازی های اروپایی بسنده کردند. با این حال رئیس جمهوری ترکیه متذکر شد که هیچ یک از رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مراسم افتتاحیه حضور نداشتند.

پوتین اما در واکنش به این سخن اردوغان گفت: ترکیه به عنوان کشوری که نامزد عضویت در اتحادیه اروپاست از تمام کشورهای عضو این اتحادیه در این مراسم نمایندگی می کرد. پس از این دیدار نیز هر دو رئیس جمهور به تمجید از مراسم افتتاحیه پرداخته و برای تیم های ملی و ورزشکاران ملی خود آرزوی موفقیت کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N855748

وبگردی