آفتاب

روی کار آمدن شهرداران چپگرا در مادرید و بارسلون

روی کار آمدن شهرداران چپگرا در مادرید و بارسلون

اسپانیان امروز (شنبه) با سوگند یاد کردن شهرداران جدید بزرگترین شهرهای این کشور یعنی بارسلون و مادرید که از جناح چپ افراطی هستند، یکی از تحولات سیاسی مهم سالهای اخیر خود را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این شهرداران رادیکال وعده داده‌اند که حقوق‌های خود را کاهش دهند، اخراج مستاجران از خانه ها را متوقف کنند و امتیازات و تفریحات انحصاری افراد مشهور و ثروتمند را پایان دهند.

این در حالی است که شهرداران و اعضای جدید شوراهای شهرهای دیگر اسپانیا نیز امروز مراسم تحلیف به جا می آورند.

این تغییر چند هفته پس از آن رخ می‌دهد که دو حزب بزرگ سنتی اسپانیا در انتخابات محلی سراسری این کشور از سوی رای‌دهندگانی که تحت فشار تدابیر ریاضت آمیز اقتصادی قرار داشته و از بابت چند مورد رسوایی فساد ناراضی هستند، مجازات شدند.

در شهر مادرید، مانوئلا کارمنا، زن 71 ساله‌ای که یک قاضی بازنشسته است، امروز با به جا آوردن تحلیف به 24 سال تصدی حزب محافظه‌کار مردمی بر پایتخت اسپانیا پایان داد.

کارمنا متعهد شده تا برخی امتیازات و تفریحات انحصاری ثروتمندان را از انحصار آنها در آورد.

در شهر بارسلونا نیز آدا کولائو، امشب به عنوان شهردار جدید این شهر سوگند یاد می کند. کولائو معتقد است نباید بودجه دولت صرف برگزاری مسابقات اتوموبیل رانی فرمول 1 شود و باید بودجه را برای تامین غذای رایگان برای کودکان نیازمند در مدارس دولتی صرف کرد.

کارمنا و کولائو به عنوان رهبران ائتلاف‌های چپگرای مورد حمایت حزب حامی کارگران "پودموس" که سال گذشته میلادی تشکیل شد، کاندیدای شهرداری شدند. تقسیم فضای سیاسی اسپانیا و روی کار آمدن کارمنا و کولائو یکی از تحولات تاریخی در عرصه سیاست این کشور محسوب می شود.

انتهای پیام

کد N855690

وبگردی