آفتاب
صفارهرندی در مراسم بزرگداشت شهدای مؤتلفه:

مبادا آمریکایی‌ها بتوانند اراده خود را بر ما تحمیل کنند

مبادا آمریکایی‌ها بتوانند اراده خود را بر ما تحمیل کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز خیلی ناپسند است که آمریکایی ها بتوانند اراده خود را بر ما تحمیل کنند، گفت: از نمایندگان مجلس می خواهیم که راه تحمیل اراده دشمن را ببندد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادمان طلایه داران آفتاب بزرگداشت شهدای موتلفه که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بنده در آن زمان که این شهدا را به زندان فرستاده بودند، سن کمی داشتم و ۱۲ سالم بود و یکی دو هفته مانده به شهادت آنها یک وقت ملاقات به ما دادند و پدرم من را به ملاقات عمویم شهید هرندی برد.

وی افزود: در آن دیدار یک نکته برای من شیرین تر بود و هر بار که بخاطر می آورم احساس می کنم خدا خواسته بود تا آن اتفاق را ببینم. در آن ملاقات بعد از حرف هایی که بین ما و آنها رد و بدل می شد، یک لحظه مرحوم عموی من خطاب به پدرم گفت ما شنیده ایم علما مشخصا آیت الله حکیم از شاه تقاضا کردند بر مجازات ما تخفیف قائل شوند.

صفارهرندی ادامه داد: عموی من گفت ما سپاسگزاریم از علما ولی دلمان نمی خواهد این شخصیت های معزز از شاه و این رژیم تقاضا کنند و اگر می خواهند کاری کنند دستور دهند نه تقاضا.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه میراث آن شهدا برای ما روحیه عزت و عدم تحقیر است، گفت: وقتی سالی یکبار دور هم جمع می شیم شاید ارزشمندترین کار تجدید عهد با همه آرمان ها و منویات آنها باشد چون مسائل آن روز مبتلا به امروز ما است.

وی تاکید کرد: در آن دولت ما درگیر طرح کثیف کاپیتالاسیون بودیم که ما را زیر بار زیاده خواهی های آمریکایی می برد و ما را تحقیر می کرد و اراده ملی ما قربانی می شد.

صفارهرندی تصریح کرد: امروز هم همان اراده کثیف در دشمنان ما به خصوص ایالات متحده آمریکا با شدت بیشتری وجود دارد و اگر آنها موفق نمی شوند، چون حکومت اسلامی برآمده از اراده ملت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: گمان می کنم حق این است که این ظرفیت الهی را که ۵۰ سال از آن می گذرد و برای تحقق آزادی این ملت فدا شد، باید مراقبت کنیم که مبادا تن به چیزی بدهیم که تمثیل همان چیزی است که آمریکایی ها می خواستند در کشور مستقر کنند.

وی افزود: امروز خیلی ناپسند است که آنها بتوانند اراده خود را بر آنها تحمیل کنند. ما از نماینده های ملت در مجلس شورای اسلامی که تصمیم گرفتند که این راه را به روی دشمن ببندند، تشکر می کنیم. البته آنها راه را روی کارگزاران داخلی نبسته اند زیرا دیپلمات های ما باید موفق شوند و خواسته های ملت را محقق کنند، ما اراده پلید طرف مقابل را می دانیم. برای همین از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهیم این جریان را مدیریت کنند تا آن خواسته ها محقق نشود.

صفارهرندی تاکید کرد: ما منتظر هستیم آن طرحی را که نمایندگان برای مذاکرات در نظر گرفته اند و به تحکیم میثاق ما با همه شهیدان انجامیده است را به تصویب برسانند و از آقای دکتر لاریجانی می خواهیم در این خصوص توضیحات لازم را ارائه دهند.

کد N855664

وبگردی