آفتاب

روحانی / پایانی/: تغییر جغرافیایی سیاسی منطقه به ضرر همه است

روحانی / پایانی/: تغییر جغرافیایی سیاسی منطقه به ضرر همه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال طرح تجزیه کشورهای منطقه گفت: تغییر جغرافیایی سیاسی منطقه به ضرر همه است. ما باید از وحدت و انسجام کشورهای منطقه حفاظت کنیم، زیرا هر تجزیه مساوی است با ادامه درگیری‌ها و جنگ های داخلی جدید. باید با کشورهای منطقه گفت‌وگو کنیم و افکار مان را به هم نزدیک کنیم. همچنین باید سازمان‌های بین المللی فعال شوند.

روحانی با اشاره به اینکه باید قدرت حکومت‌های مرکزی را افزایش داد گفت: برخی مجامع در آمریکا بحث تجزیه عراق را مطرح کردند. برخی قدرت‌های بزرگ برای منافع خود دنبال تجزیه کشورهای منطقه هستند اما جمهوری اسلامی ایران همه توان خود را برای جلوگیری از تجزیه کشورهای منطقه به کار گرفته است.

وی در پاسخ به پرسش خبرگزاری برنا درباره چگونگی حل مشکل مسکن جوانان گفت:‌در گذشته در زمینه مسکن اقداماتی انجام شد که مشکلات آن برای دولت باقی ماند، مسکن مهر در حالی به این دولت رسید که آن‌ها ناقص بودند و دولت 425 هزار مسکن مهر را تکمیل کرد و ناچار است آن را ادامه دهد. مسکن مهر در مناطقی ساخته شد که بعضا موقعیت مناسبی نداشتند و مشکل آب، برق، گاز، فاضلاب،‌مدرسه و کلانتری داشتند. مردم در این مسکن‌ها نمی‌توانستند آرامش داشته باشند.

رییس جمهور همچنین ادامه داد:‌طرحی هم برای مسکن اعلام شد که اجرای آن شاید یک سال زمان ببرد. بودجه‌ای هم در وزارت ورزش در نظر گرفتیم که بیش از 300 میلیارد تومان هزینه آن است. تامین مسکن یکی از اهداف این دولت است. البته طرح‌های دیگری هم مدنظر است که آن را اواخر امسال یا اوایل سال بعد اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها با تشکر از اصحاب رسانه اظهار کرد: من بسیاری از آمار و ارقام را در این گفت‌وگو اعلام نکردم چون سالگرد دولت نزدیک است و ما در پایان مرداد یا اوایل شهریور مصاحبه‌ دیگری خواهیم داشت و در آنجا من و همکارانم درباره فعالیت‌های دولت در دو سال گذشته گزارشی ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N855657

وبگردی