آفتاب

روحانی/4/: به دنبال اجتهاد شخصی نباشیم

روحانی/4/: به دنبال اجتهاد شخصی نباشیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، رئیس جمهور در ادامه نشست خبری خود با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اینکه تاکید جمهوری اسلامی ایران بر پذیرش توافق خوب است و در حال حاضر تا چه اندازه با این توافق خوب فاصله داریم و اینکه چقدر امکان تحقق آن وجود دارد توضیح داد: همه تلاش ما این است که به توافقی عزتمندانه با تامین حقوق ملت بزرگ ایران برسیم البته با توجه به همه خطوط قرمزی که تعریف شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه به نظر من چارچوب های کلی مورد توجه جمهوری اسلامی ایران امروز مورد قبول 1+5 است ، اظهار کرد: در جزئیات هنوز اختلاف نظرهای فراوان داریم که باید همه اختلاف نظر ها حل شود.

روحانی با تاکید بر اینکه ما در این مذاکرات کاملا جدی هستیم گفت: ما دنبال تلف کردن وقت و خریدن زمان به هیچ عنوان نیستیم و خود را محصور زمان نمی بینیم و البته عجله ای نداریم اما از هر فرصت و امکانی برای دستیابی به توافق استفاده می کنیم.

رئیس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه خواست ملت ایران برای ما بسیار مهم است تصریح کرد:‌چارچوب هایی که از طرف نظام برای مذاکرات تعیین شده مورد توجه ماست و مذاکره کنندگان به طور جدی این مسیر را دنبال می‌کنند و اگر طرف مقابل ما هم همین چارچوب ها را رعایت کند و به حقوق ملت ایران و منافع ملی ما احترام بگذارد و دنبال زیاده خواهی نباشد. به نظر من توافق در دسترس است.

به گزارش خبرنگار ایسنا رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگار روزنامه ابتکار در مورد لغو گسترده کنسرت ها در یک سال و به خصوص یک هفته گذشته و روند بازتاب آن تصریح کرد: ما در زمینه فرهنگی معتقدیم امور فرهنگی باید به اصحاب فرهنگ واگذار شود و فضا را باید به گونه ای ترسیم کنیم تا برای آنهایی که می خواهند از کالای فرهنگی استفاده کنند یا کسانی که می خواهند کالای فرهنگی تولید کنند، مهیا شوند.

روحانی با بیان اینکه از نظر ما مرجع، قانون است گفت: وقتی دستگاهی به عنوان مرجع قانونی برای دادن مجوز تعیین شده است دخالت دیگران در این امور شایسته نیست.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه همه باید به قانون عمل کنیم و به دنبال اجتهاد شخصی نباشیم تصریح کرد: اگر اجتهاد را به عهده حوزه بگذاریم و همه در چارچوب قانون خود را ملتزم به قانون بدانیم و هر دستگاهی که باید مجوز صادر کند مجوزش مورد احترام باشد قانون به اجرا در می آید.

روحانی تاکید کرد: وقتی در چارچوب قانون به یک کنسرت مجوز داده می‌شود و مردم بلیط می خرند اینگونه دخالت ها نه تنها تضییع حقوق اصحاب فرهنگ است بلکه تضییع حقوق مردم است.

روحانی خاطر نشان کرد: امیدواریم همه احساس کنند که 24 خرداد ادامه دارد و همان مردمی که پای صندوق آمدند برای اجرای مسیری که انتخاب کردند در صحنه هستند و ما باید از این مشکلات عبور کنیم و با وحدت و انسجام و حضور مردم در صحنه از این مسائل بگذریم و دولت هم خود را ملتزم به رعایت حقوق مردم و اجرای قانون می‌داند.

روحانی تاکید کرد:از نظر ما وقتی مجوز قانونی صادر می‌شود لغو آن مجوز از طرف دستگاهی که قانونا حق ندارد آن را لغو کند کاملا نادرست است و در مواردی که قوه قضاییه وارد می‌شود باید توجیه قانونی برای ورود قوه قضاییه وجود داشته باشد.

ادامه دارد...

کد N855562

وبگردی