آفتاب

روحانی /2/:قدرت‌های بزرگ جهانی در بازماندن درهای نطنز و فردو تردیدی ندارند

روحانی /2/:قدرت‌های بزرگ جهانی در بازماندن درهای نطنز و فردو تردیدی ندارند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ادامه داد: ما در یک شرایط بسیار سخت در آستانه انتخابات 24 خرداد 92 بودیم و هر دولتی که روی کارمی آمد با یک شرایط بسیار سخت از جمله تورمی که از مرز 40 درصد عبور کرده بود، رشد اقتصادی منفی 6/8 تنش ساعتی بازار ارز و کالا ، رشد منفی سرمایه گذاری ها و رکود در اقتصاد روبرو بود.

وی گفت: یک شرایط بی نظیر در تاریخ ایران از لحاظ توام شدن رکود و تورم وجود داشت و تلاش دولت در این بود که به وعده ها عمل کنیم. تلاش دولت در 22 ماه گذشته بر این بوده که به وعده های خود یعنی نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل سازنده ای با جهان عمل کند.

روحانی اظهار کرد: ما می‌خواستیم عزت ملی با موقعیت صحیح و در خور این ملت در سطح جهانی توام شود. ما می خواستیم روابط با دنیا به گونه ای باشد که ایران به عنوان یک تهدید در منطقه و جهان مطرح نباشد.

وی با بیان اینکه ما می خواستیم همه حقوقمان و نه تنها یک حق را استیفا کنیم گفت: ما می دانستیم در کنار حقوق هسته‌ای باید دسترسی یک ملت به بازارهای جهانی تامین شود. ما می دانستیم که حق این مردم همه فناوری ها، شرایط مناسب بین‌المللی ، شرایط ارتباط اقتصادی برای کالاهای مختلف از خودروگرفته تا پتروشیمی تا شرایط مناسب برای صادرات، بیمه، کشتیرانی و روابط بانکی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما ملتی نیستیم که فقط یک حق داشته باشیم و بقیه حقوقمان را پایمال کنند.

وی با بیان اینکه هدف 24 خرداد حفظ همه حقوق این ملت بزرگ بود گفت: در این راستا ما باب مذاکره جدی و تاثیرگذار در چارچوب منطق را با 1+5 آغاز کردیم و خط قرمزهای ما از ابتدا مشخص بود .

روحانی ادامه داد: من در اینجا باید از مقام معظم رهبری هم برای ترسیم خطوط اصلی در مذاکرات و حمایت از مذاکره کنندگان و هم اینکه با نفس گرمشان درکشور وحدت ملی را به خوبی حفظ کردند، تشکر کنم. همچنین باید از ملت بزرگ ایران به خاطر حمایت مستمر از دولت به ویژه در مذاکرات هسته‌ای با شش قدرت جهانی تشکر کنم. ضمن اینکه باید از تیم مذاکره کننده و وزیر امورخارجه که سرپرستی آن را بر عهده دارد تشکر کنم زیرا هر آنچه تا امروز به دست آوردیم موجب افتخار ملی است.

وی تصریح کرد: ما امروز در شرایطی هستیم که قدرت های بزرگ جهانی در این که در ایران حق غنی سازی وجود دارد و درهای نطنز و حتی فردو باز می ماند تردیدی ندارد.

ادامه دارد...

کد N855533

وبگردی