آفتاب
روحانی/1/:

اعتدال یعنی همه حرکتها در چارچوب مقررات قانونی باشد

اعتدال یعنی همه حرکتها در چارچوب مقررات قانونی باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه اعتدال یعنی همه حرکتهای اجتماعی و سیاسی و اقتصادی در چارچوب مقررات قانونی باشد گفت: اعتدال یعنی هیچ تصمیمی یک شبه در تصمیم گرفته نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در چهارمین نشست خبری خود به عنوان رئیس جمهور ایران در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی با درود به روح امام(ره) و شهدا، پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهار کرد: ماه رمضان ماه قیام، صیام، همدلی، و برکت برای همه ما خواهد بود و ماه رمضان ماه دوستی‌ها و کنارگذاشتن کینه‌ها، برادری، نزدیکی، اخوت و آشتی و ماه بذل و بخشش است و امیدواریم که ماه رمضان برای ملت ما و همه مسلمانان ماه پرخیر و برکتی باشد.

رئیس دولت تدیبر و امید ضمن تبریک به ملت بزرگ ایران به خاطر سالروز انتخابات حماسه آفرین 24 خرداد سال 92 تصریح کرد:‌شرایط بسیار حساسی پیش روی کشور ما وجود داشت و در سال گذشته احساس بحران بین‌المللی در روابط خارجی، شرایط سخت اقتصادی پیش روی مردم، شکاف در مسائل اجتماعی و سیاسی بین گروهها و احزاب و جناحها، فضای امنیتی در زمینه فرهنگی و در محیط‌های آموزشی از دغدغه‌های مردم بود و از طرف دیگر بدخواهان تصور می‌کردند با فشارهایی که بر ملت ایران به ناروا تحمیل کرده‌اند، می‌توانند مانع مشارکت آنها و حضورشان پای صندوق‌های آراء شود.

وی با بیان این که هدف بدخواهان نظام این بود که مردم حل مسائل سیاسی را در صندوق آرا نبینند، افزود: مردم ما با حضورشان حماسه بزرگی آفریدند و به دنیا اعلام کردند در کشور مردم سالاری حاکم است و هوشیاری و هوشمندی ملت بزرگ ایران با راهنمایی‌های بسیار تاثیرگذار مقام معظم رهبری همراه بوده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ مقام معظم رهبری حتی کسانی که ممکن بود از نظام دلگیر باشند، را دعوت به حضور در پای صندوق‌های رای کردند و اعلام کردند آراء مردم امانت است و رای مردم حق‌الناس. پس مردم پای صندوق‌های رای شتافتند و با حضور 73 درصدی حماسه بزرگی را آفریدند.

روحانی با تاکید بر این که 24 خرداد متعلق به هیچ حزب و جناح و دسته‌ای نیست، گفت: 24 خرداد پیروزی ملت ایران است و از آن مردم بزرگوار این سرزمین و رهبری است که توانستند به خوبی مردم را پای صندوق‌های آراء هدایت کنند.

رئیس دولت یازدهم اظهار کرد: مردم با رأیی که به اعتدال و تدبیر و امید دادند مقصودشان این بود که هر چیز بر اساس قانون باشد و همه حرکت‌های اجتماعی سیاسی اقتصادی در چارچوب مقررات قانونی باشد.

وی با بیان این که اعتدال یعنی امور به صاحبنظران و متخصصان هر حوزه‌ای واگذار شود افزود: مردم می‌خواستند آرامش و ثبات در جامعه حاکم شود و به اقتصاد و بازار و آینده آن امیدوار شوند یعنی نمی‌خواستند نسبت به آینده اقتصادی روابط سیاسی ارتباطات سیاسی داخلی و حوزه فرهنگی و اصحاب فرهنگ در تردید باشند. بلکه می‌خواستند به آینده و زندگی بهتر در فضای امن‌تر و شرایط بهتر زندگی امیدوار شوند.

روحانی تاکید کرد: به ملت شریف ایران می‌گویم هیچ تصمیمی در این دولت اتخاذ نشده است مگر این که با صاحب نظران مشورت شده باشد.

ادامه دارد

کد N855519

وبگردی