آفتاب
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد:

بازگشت کودکان کار و خیابان به چرخه زندگی اجتماعی

بازگشت کودکان کار و خیابان به چرخه زندگی اجتماعی

مدیرعامل سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری گفت:تلاش داریم تا ضمن پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی، کودکان کاررا به چرخه واقعی زندگی اجتماعی بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد هوشیار پارسیان مدیر عامل این سازمان در حاشیه بازدید هیات تونسی از برنامه های سازمان رفاه  به مناسبت روز جهانی مقابله با کار کودک با اشاره به حضور هویت ها و فرهنگ های گوناگون ومهاجر پذیر بودن تهران، گفت: کلانشهر تهران به مانند سایر کلانشهری دنیا با معضل حاشیه نشینی مواجه است، که متاسفانه در برخی موارد این مساله منجر به گسترش آسیب های اجتماعی در سطح شهر شده است.

هوشیار پارسیان با بیان اینکه بخشی از وظایف سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های مردمی شهرداری تهران کنترل این آسیب ها است، بیان داشت: این سازمان با هدف شناسایی و ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی به گروه های خاص آسیب دیده ودر معرض آسیب های اجتماعی و توانمندسازی و کارآفرینی آن تأسیس شده است.

وی در پاسخ به هیات تونسی مبنی بر برنامه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی برای بازگرداندن افراد آسیب دیده مهاجر به زادگاهشان، افزود: این موضوع در قالب طرحی با عنوان طرح های هادی روستایی دنبال می شود و این امر جزو وظایف این سازمان نیست.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی با اشاره به اینکه در کلانشهرهای مختلف کشور حاشیه نشینی مشکلاتی را برای آن شهرها به وجود آورده است، گفت: شرکت های تعاونی و اشتغال های روستایی طی سال های اخیر از سوی دولتمردان برای کنترل مهاجرت به شهرهای بزرگ راه اندازی شده است.

وی با اشاره به شکل گیری تفکر انقلابی با عنوان جهاد سازندگی در بازسازی خانه های روستایی از سوی گروه های جهادی جوانان، بیان داشت:این اقدامات در کنترل مهاجرت از روستاها به شهرها تاثیر گذار بوده است.

هوشیار پارسیان پدیده اقتصاد معکوس و مشاغل غیر رسمی منحرف  را از جمله آسیب های حاشیه نشینی عنوان کرد و گفت: تکدی گری، کارتن خوابی و خرید و فروش مواد مخدر را از جمله این آسیب های اجتماعی است که شهرداری تهران در زمینه کنترل این آسیب ها فعالیت می کند.

وی به راه اندازی مددسراها از سوی شهرداری تهران برای نگهداری از کارتن خواب ها و ارائه مایحتاج اولیه به این افراد اشاره و خاطر نشان کرد:کارآفرینی و توانمند سازی کارتن خواب ها، معتادان و کودکان کار از جمله مواردی است که سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی از طریق سازمان های مردم نهاد و انجمن های فعال در مسایل اجتماعی آن را دنبال می کند.

وی ادامه داد: البته کارآفرینی از مرحله شناسایی زمینه های کارآفرینی، مهارت آموزي و توانمند سازي شروع و تا رسيدن به مرحله اشتغال پایدار و مولد ادامه می یابد و در نهایت منجر به ارتقای شاخص های کارآفرینی و کسب و کار می شود.

هوشیار پارسیان  افزود:عملکرد چشمگیر شهرداری تهران که با تغییر رویکرد از سازمانی صرفا خدماتی به نهاد اجتماعی صورت پذیرفت نشان دهنده عزم مدیریت شهری در حمایت، توسعه و گسترش کارآفرینی در شهرتهران است چرا که این امر در صورت تحقق، به نوبه خود می تواند در خدمت اهداف مهمی چون جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از طریق توانمندسازی اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده قرار گیرد.

گفتنی است هیات ۴نفره  تونسی متشکل از اسکندر رقیق ، مدیر رصد خانه تونس و رییس جمعیت سلم ، با حضور در تهران از مجموعه سازمان رفاه ، خدمات ومشارکت های اجتماعی شهرداری تهران بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت های این سازمان در روز جهانی مقابله با کار کودک قرار گرفتند .

کد N855451

وبگردی