آفتاب
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

روحانیت باید به جایگاه خود توجه داشته باشند

روحانیت باید به جایگاه خود توجه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به جایگاه روحانیت، گفت: فهم ناقص از اسلام، جدا کردن اصل ولایت‌فقیه با اصل ائمه‌اطهار(ع)، مطلق‌نگری به خواص، عدم توجه به پشت صحنه‎ها، عدم تغییر عنصر در زمان و مکان، تهدیداتی است که روحانیت با آن مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حجت‎الاسلام ‌و المسلمین علی سعیدی در همایش طلایه‎داران تبلیغ ویژه ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: جامعه روحانیت باید به جایگاه خود توجه داشته باشند و این در شرایطی است که جایگاه روحانیت در عصر غیبت در دوره‌های مختلف تاریخی متفاوت است و در شرایط فعلی باید اذعان داشت که جایگاه روحانیت در ایران اسلامی در طلایی‎ترین دوره‎‏ها قرار دارد.

وی ادامه‌ داد: این در حالی است که شرایط امروز منطقه حاکی از نقش روحانیت و جامعیت آن است و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

سعیدی در بخش دیگری با بررسی دوره حکومت حضرت علی(ع)، تصریح کرد: با مطالعه تاریخ این دوره، می‌توان افراد را در سه دسته تقسیم کرد که شامل افرادی بودند که در محوریت ولایت‌فقیه قرار داشتند و دسته دوم در مقابل ولایت فقیه ایستادند و دسته سوم فرد بی‌طرف را برگزیدند، ولی ضربه‌ای که دسته سوم به ولایت و حکومت حضرت علی(ع) وارد کرد کم نبود و این موضوع را می‌توان با دوره کنونی مقایسه کرد.

انتهای پیام

کد N855444

وبگردی