آفتاب

80 مشاور آمریکایی وارد پایگاه "الحبانیه" در استان الانبار عراق شده‌اند

80 مشاور آمریکایی وارد پایگاه "الحبانیه" در استان الانبار عراق شده‌اند

عضو شورای استانداری الانبار عراق از رسیدن 80 مشاور آمریکایی به پایگاه هوایی "الحبانیة" جهت آموزش نیروهای عراقی و ارائه حمایت لجستیکی و برنامه‌های نظامی به آن‌ها در جنگ آزادسازی رمادی و فلوجه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عید عماش، عضو شورای استانداری الانبار عراق با اعلام این خبر تاکید کرد: ماموریت این مشاوران آموزش نیروهای عراقی و عشایر که تحت عنوان نیروهای مردمی فعالیت می‌کنند و دادن مشورت به آن‌ها برای آزادسازی رمادی و فلوجه است.

نیروهای عراقی، داوطلبان مردمی و عشایر اخیرا عملیاتی را برای آزادسازی استان الانبار آغاز کردند. در ابتدا عملیات این نیروها با پیشروی‌های خوبی همراه بود اما هم اکنون این عملیات به کندی پیش می‌رود. ائتلاف ضد داعش نیز در این عملیات شرکت می‌کند اما حملات جدی را تاکنون علیه داعش انجام نداده است.

ظافر العانی، نماینده اتحاد گروه‌های عراقی در پارلمان این کشور نیز اعلام کرد: تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای اعزام مشاوران آمریکایی به عراق با اوضاع فاجعه بار عراق تناسبی ندارد. این مشاوران به تنهایی نمی‌توانند داعش را شکست دهند و آمریکا باید به جای این کار بر دوستان و همپیمانان منطقه‌ای خود برای ممانعت از نفوذ تروریست‌ها به عراق فشار بیاورد.

اخیرا مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا فاش کرد که واشنگتن در حال بررسی ایجاد پایگاه جدید مثل پایگاه الانبار در دیگر استان‌های عراق است.

البته وی گفت که بررسی چنین احتمال "صرف بخشی از یک برنامه‌ریزی است که در صورت لزوم اجرایی می‌شود".

آمریکا دهم ژوئن اعلام کرده بود که مشغول بررسی ایجاد پایگاه نظامی جدیدی در استان الانبار بزرگترین استان عراق است.

واشنگتن با همکاری چند کشور منطقه‌ای و بین‌المللی ائتلافی موسوم به "ائتلاف ضد داعش" در عراق و سوریه به راه انداخته اما تاکنون به نتایج خوب در از بین بردن داعش یا توقف پیشروی آن نرسیده است طوری که داعش هم اکنون در عراق پیشروی بیشتری کرده، کنترل مناطق زیادی در سوریه را در دست دارد و در لیبی نیز کنترل کامل شهر سرت را در دست گرفته است همانطور که به طور محدود در مناطق دیگر نیز به فعالیت می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N855389

وبگردی