آفتاب

طرح جدید رئیس جمهور عراق برای سازش ملی

طرح جدید رئیس جمهور عراق برای سازش ملی

با ادامه اختلافات و تردیدهای شیعیان، اهل تسنن و کردهای عراق در رابطه با وحدت در اداره کشور، فواد معصوم از آغاز راهکاری ویژه برای اجرای طرح سازش ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق در حالی از طرح خود برای سازش ملی با همکاری قوای سه گانه و گروه‌ها و احزاب سیاسی مختلف کشور خبر داد که اختلافات درباره اجرای این طرح و تردیدهای رهبران اهل تسنن درباره آن ادامه دارد.

رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای که از سوی حزب اتحادیه میهنی کردستان منتشر شد، پیش بینی کرد که طرح وی در محافل سیاسی و مردمی مورد قبول قرار گیرد چرا که کشورهای حامی عراق به ایجاد زمینه‌های واقعی سازش ملی که مساله مورد نظر جامعه جهانی، غرب، اتحادیه اروپا و منطقه است، امیدوارند.

معصوم در ادامه ابراز امیدواری کرد این طرح موفقیت آمیز باشد و تغییری مثبت برای شرایط داخلی عراق و ثبات سیاسی امنیتی و اقتصادی کشورش ایجاد کند.

طبق گفته یک منبع عراقی آگاه طرح معصوم برای سازش ملی همزمان با طرح ملی صلح و تشکیل دولت عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق است.

این منبع افزود: هنوز میان طرف‌های مختلف دولت، درباره نحوه تحقق طرح سازش ملی اختلافاتی وجود دارد.

رهبران اهل تسنن عضو پارلمان عراق امیدی به طرح‌های سازش و صلح داخلی ندارد به ویژه که توافق‌های صورت گرفته از جمله توافق سیاسی که دولت کنونی به موجب آن تشکیل شد، تحقق نیافت.

انتهای پیام

کد N855378

وبگردی