آفتاب

معترضان بوسنیایی خواستار آزادی فرمانده سابق مسلمانان بوسنی شد

معترضان بوسنیایی خواستار آزادی فرمانده سابق مسلمانان بوسنی شد

صدها تن از مسلمانان بوسنی در جریان تظاهرات اعتراضی در سارایوو خواستار آزادی فرمانده سابق مسلمانان بوسنی شدند که به اتهام جنایات جنگی در صربستان بازداشت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان در سارایوو، پایتخت بوسنی، توزلا، شمال شرق و موستار در جنوب این کشور دست به راهپیمایی اعتراضی زده و با قهرمان خواندن ناصر اوریچ، رهبر سابق مسلمانان بوسنی در جنگ 1990 خواستار آزادی وی شدند.

یکی از معترضان گفت: ما اینجاییم تا علیه ریاکاری جامعه بین‌الملل اعتراض کنیم. اوریچ بی‌گناه است.

ناصر اوریچ نیروهای مسلمان بوسنی را در سربرنیستا در شرق بوسنی در جریان جنگ دهه 90 میلادی رهبری می‌کرد محلی که 8000 مرد و پسر مسلمان بوسنی در اواسط ژوئیه 1995 قتل عام شدند.

ناصر اوریچ روز چهارشنبه در منطقه ژنو جایی که برای شرکت در بیستمین سالگرد قتل عام سربرنیستا حضور داشتند دستگیر شد.

به گفته مقام‌های سوئیسی، این مرد همچنان در بازداشت است و سوئیس از صربستان می‌خواهد تا درخواست رسمی استرداد این فرد را ظرف 18 روز ارایه کند.

صربستان ناصر اوریچ 48 ساله و چهار نفر دیگر را به ارتکاب جنایات جنگی در ژوئیه 1992 در نزدیکی سارایوو که 9 تن در آن کشته شدند متهم کرده است.

در همین حال نخست وزیر بوسنی به خبرنگاران گفت که دستگیری این مرد یک اشتباه بوده است و گفت که نام فرمانده سابق مسلمانان بوسنی از فهرست اینترپل خارج شده است.

وی حکم دستگیری از جانب صربستان را سیاسی خواند و هشدار داد که اوریچ باید مسترد شود چون این اقدام روابط میان دو کشور را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد N855357

وبگردی