آفتاب

یادآوری کارشکنی جبهه پایداری در وحدت اصولگرایان/حدادعادل:دیگر نمی شودگفت فقط به تکلیف عمل می کنیم

یادآوری کارشکنی جبهه پایداری در وحدت اصولگرایان/حدادعادل:دیگر نمی شودگفت فقط به تکلیف عمل می کنیم

حداد عادل با تاکید بر وحدت اصولگرایان در انتخابات امسال مجلس به رفتار وحدت شکن جبهه پایداری در انتخابات گذشته اشاره کرد.

وی صبح امروز در نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که در مجتمع آدینه در حال برگزاری است، گفت:  از سال 79 در مجلس هستم و تجربه 4 نوبت وحدت اصولگرایان را دارم.

وی در ادامه با اشاره به موانع و نگرانی ها در خصوص وحدت اصولگرایان، بیان کرد: بنده یک مانع عمده را این می‌دانم که یک عده دوستان اصرار داشته باشند که ما باشیم و دیگران نباشند. در شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان بودم و قرار بود این جبهه 15 نفره باشد که یکی از اضلاع شرکت نکرد و علیرغم تلاش و اصرار همه ما آنها گفتند تا فلانی و فلانی هستند٬ ما شرکت نمی‌کنیم و ما هر چه گفتیم این شورا با محوریت مرد بزرگی چون آیت الله مهدوی کنی است٬ آنها قبول نکردند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: امروز شرایط ما با 4 سال قبل فرق می‌کند؛ چه از نظر سیاسی و اجتماعی و چه از نظر داخلی و خارجی و ما باید در روشهایمان تجدید نظر کنیم و نباید نکته‌هایی که رهبری گفته‌اند را فراموش کنیم. رهبری گفتند که آرمانگرایی با واقع گرایی همراه باشد و نمی‌توان گفت که ما کاری به واقعیت نداریم و فقط تکلیفمان را انجام می‌دهیم. پیامبر هم هنگامی که می‌خواست در جنگی شرکت کند ابتدا شرایط را می‌سنجید تا با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را داشته باشد.

حداد عادل با تاکید بر اینکه برای از دست ندادن همه چیز باید قدری انعطاف داشته باشیم٬ بیان کرد: من به این دوستان گفته‌ام که پافشاری‌های شما ممکن است موجب تشکیل مجلسی شود که بعد از آن به دنبال همین افرادی باشید که الان می‌گویید نباید باشند و البته این متوجه یک جریان نیست و همه جریان‌ها باید نسبت به این مسئله مراقب باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر هماهنگی لازم میان اصولگرایان و روحانیت یادآور شد: یکی از مسائل ما شیوه هماهنگی تشکل‌های اصولگرا با جامعتین است٬ که این ممکن است سبب اختلاف شود اما ما به عنوان اصولگرا این انقلاب را از روحانیت جدا نمی‌دانیم و این از محکمات اصولگرایی است.

وی با اشاره به قشر خاکستری تاکیدکرد: عده‌ای زیادی از مردم و شاید 60 درصد از جامعه به شکل فکری و تشکیلاتی وابسته به اصولگرایان و اصلاح طلبان نیستند و این افراد هنگام انتخابات پای صندوق رای می‌آیند و رای آنها موثر است و معمولا این جماعت تحت تاثیر گفتمانی قرار می‌گیرد که در سه چهار ماه منتهی به انتخابات برجسته می‌شود و اگر ما در گفتمان سازی و انتخاب شعارهایمان توجهی به این قشر نکنیم٬ معلوم نیست که موفق شویم.

حداد عادل با بیان اینکه در استان‌ها شاهد وحدت اصولگرایان هستیم، گفت: نگرانم که وحدت موجود در استان‌ها با تفرقه در مرکز از بین برود و در شهرستان‌ها برخلاف ما در تهران اصولگرایان صف کشی و خط‌کشی در برابر هم نکرده‌اند.

17213

کد N855337

وبگردی