آفتاب

تأکید بر شناسایی علل آسیب‌های اجتماعی ایلام

تأکید بر شناسایی علل آسیب‌های اجتماعی ایلام

مدیرکل بهزیستی استان ایلام بر شناسایی و بررسی علل آسیب‌های اجتماعی در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، «شهریار مهردادی» در نشست هم‌اندیشی کاهش و تعدیل آسیب‌های اجتماعی با بیان این‌که آسیب‌های اجتماعی یک روزه ایجاد نمی‌شوند و علل مختلفی دارند، اظهار کرد: پیشگیری از بروز این آسیب‌ها نیازمند مدت زمان برای درمان است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام اختلالات روحی و روانی را مهم‌ترین علت‌های آسیب‌های اجتماعی دانست که باید علت‌های آن ریشه‌یابی و راهکار درمانی آنها مشخص شود.

مهردادی از کارشناسان مراکز اورژانس اجتماعی این اداره‌کل خواست تا اطلاعات علمی خود را در این زمینه بروز کنند تا برخورد علمی و تأثیرگذاری با افراد در معرض آسیب داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی در همه شهرستان‌های استان ایلام خاطرنشان کرد: این مراکز به دو صورت حضوری و تلفنی به افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی خدمات مشاوره ارایه می‌دهند.

«زهرا همتی» معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ایلام نیز در این نشست با بیان این‌که بر اساس اعلام وزارت بهداشت 33 درصد افراد جامعه از اختلالات روان رنج می‌برند، گفت: بر اساس بررسی‌ها یکی از مهم‌ترین علت‌های خودکشی اختلالات روان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها، 70 درصد افرادی که علائم خطر خودکشی دارند نسبت به خودکشی اقدام می‌کنند.

همتی از تدوین برنامه‌ی آموزشی توسط این اداره‌کل با هدف کاهش معضل خودکشی در استان خبر داد که پس از تولید به مدت دو ماه از شبکه‌ی استانی سیمای مرکز ایلام برای عموم مردم پخش می‌شود.

انتهای پیام

کد N855269

وبگردی