آفتاب

عریقات: شروط اسرائیل برای از سرگیری مذاکرات را نمی‌پذیریم

عریقات: شروط اسرائیل برای از سرگیری مذاکرات را نمی‌پذیریم

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات صلح خاورمیانه اعلام کرد که شروط اسرائیل برای ازسرگیری مذاکرات صلح قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، صائب عریقات مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات صلح خاورمیانه در دیدار با هیاتی آمریکایی در رام‌الله گفت: با وجود ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل و اوضاع کنونی و پاکسازی نژادی به ویژه در قدس شرقی نمی‌توان شروط دولت اسرائیل را برای ازسرگیری مذاکرات پذیرفت.

وی افزود: این شروط که شامل مخالفت با مرزهای چهارم ژوئن 1967، قرار ندادن مساله قدس و آوارگان در لیست کار مذاکرات، پافشاری بر ابقای نیروهای اسرائیلی در غور اردن و کنترل بر فضا و آب‌های منطقه‌ای فلسطین و «کشور عاری از سلاح» است شروطی ناکارآمد است که نه فلسطین و نه جامعه جهانی آن را نمی‌پذیرد.

عریقات تصریح کرد: بررسی واقعی شروط اسرائیل بیانگر نابودی گزینه تشکیل دو کشور و تبدیل اصل راه حل دو کشوری به اصل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای تشکیل یک کشور با دو نظام یعنی نظام آپارتاید است.

وی افزود: 557 کودک فلسطینی در سال 2014 به دست نیروهای اسرائیلی کشته شدند پس در نتیجه دبیرکل سازمان ملل باید اسرائیل را در لیست سیاه قرار می‌داد تا دیگر چنین جنایت‌هایی را تکرار نکند.

انتهای پیام

کد N855167

وبگردی