آفتاب
فدایی در نشست رابطین جامعه روحانیت و اصولگرایان:

تلاش برخی برای عدم وحدت اصولگرایان به نتیجه نمی رسد

تلاش برخی برای عدم وحدت اصولگرایان به نتیجه نمی رسد

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت:گاهی شاهداین مسئله بودیم که افرادی از اردوگاه اصولگرایان تلاش می کنند که وحدتی بین این اردوگاه صورت نگیرد که البته بابصیرت موجود این هدف تحقق پیدا نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در اولین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که صبح امروز در مجتمع آدینه برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از موانع جدی وحدت، عدم درک مشترک از بیانات مقام معظم رهبری است، گفت: یعنی مومنان که حاضرند برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری جان خود را بدهند، تاکنون نتوانسته اند یک درک مشترک نسبت به فرامین ایشان داشته باشند و این یک مانع جدی به حساب می آید.

وی افزود: مهمترین مسئله وحدت گفتمانی بوده و این بر ائتلاف سیاسی مقدم است و یکی از مفاهیم وحدت گفتمانی توجه به بیانات مقام معظم رهبری و مکتب امام (ره) است.

فدایی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری باید ملاک عمل قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: این توافق بین دوستان بوده و راه انسجام و رسیدن به وحدت برداشت از دیدگاههای رهبری است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در ۷ الی ۸ ماه گذشته ۳ تشکل اصولگرا دور هم جمع شده و روی مواردی برای وحدت اصولگرایان به توافق رسیده اند و نظرات خود را به فقها ارائه کرده و این نظرات مورد تایید فقها نیز قرار گرفته است و آنها تاکید کرده اند که این مسیر درست است و همین راه را پرقدرت ادامه دهید.

وی با بیان اینکه تجارب خوبی از گذشته وجود دارد که باید به آنها توجه شود، گفت: باید به این مسئله توجه کنیم که چرا و به چه دلیلی بین برخی از دوستان اختلافاتی ایجاد شده است.

فدایی تصریح کرد: گاها شاهد این مسئله بودیم که افرادی از اردوگاه اصولگرایان تلاش می کنند که وحدتی بین این اردوگاه صورت نگیرد که البته با بصیرت موجود این هدف تحقق پیدا نخواهد کرد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر ما نتوانیم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خوبی داشته باشیم، صدمات زیادی به انقلاب وارد خواهد شد، خاطرنشان کرد: کسانی که وارد صحنه سیاسی- اجتماعی می شوند باید تهذیب نفس کنند و ما می خواهیم به قدرت برسیم و این قدرت جدای از تهذیب نفس خطرناک است. قدرت ما به معنای سربازی برای مقام معظم رهبری خواهد بود و اگر ملاک عمل ما این باشد، مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۴۰-۳۰ جلسه بین سه تشکل موتلفه، پایداری و ایثارگران داشته ایم که این جلسات گاها دوجانبه و یا سه جانبه بوده است و در این جلسات مسئولان اصلی این تشکل ها تاکید کرده اند که به دنبال سهم خواهی برای خود نیستیم.  

کد N855138

وبگردی