آفتاب
حدادعادل در نشست رابطین جامعه روحانیت و اصولگرایان مطرح کرد:

آمریکا بدنبال راه مداخله در ایران

آمریکا بدنبال راه مداخله در ایران

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: احساس می کنیم که آمریکایی ها برنامه دارند به بهانه مذاکرات و مسائلی مانند راستی آزمایی راه مداخله در امور سیاسی، نظامی و داخلی ما را باز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در اولین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که صبح امروز در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه امام(ره) داشتن یک رهبری تمام عیار و طبق موازین اسلامی را برای ما محیا ساخته اند، گفت: احساس می کنیم ولایت فقیهی که امام(ره) بر آن تاکید داشتند، در طول زمان کارایی خود را نشان داده است.

وی افزود: با تمام فشارها و مشکلاتی که طی این سال ها بر انقلاب اسلامی وارد شد، نظام با دوام ماند و اینکه یک نظام بتواند در برابر همه توطئه ها، جنگ تحمیلی و تحریم ها به کار خود ادامه دهد، پیام ارزشمندی دارد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه پیشرفت های علمی که امروز شاهد آن هستیم، سرمایه بزرگی است، تاکید کرد: ما احساس کردیم که در شرایط سخت می توانیم کشور را اداره کنیم و امنیت و ثباتی که هم اکنون در ایران حاکم است در هیچ یک از کشورهای منطقه وجود ندارد.

 

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید ساز و کاری فراهم شود که امکان نقد قدرت وجود داشته باشد، اما باعث سستی پایه های نظام نشود. مشارکت مردم در انتخابات نشان دهنده مردم سالاری دینی و آزادی در جمهوری اسلامی ایران است و اینها از مزیت های نظام ما محسوب می شود.

حدادعادل با اشاره به اینکه دوام، ثبات و بقای انقلاب دشمن را بیش از پیش نگران کرده است، گفت: با گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی دشمن متوجه شده است که نمی تواند بر اساس پیش بینی هایی که در ابتدای انقلاب می کرد، طی یک مدت دو ماهه یا سه ماهه و یا بیشتر انقلاب اسلامی را از میان بردارد و هم اکنون دشمن برای نابودی انقلاب دست به کارهای ریشه ای زده است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام بیداری اسلامی را به سمت جریان تکفیری منحرف کردند و شکل خشن آن یعنی داعش با پشتوانه استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیست برای جلوگیری از بسط نفوذ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه داعش در تاریخ اسلام سابقه ندارد، خاطرنشان کرد: داعش پدیده ای بسیار مهم است و مساله نخست جهان اسلام در حال حاضر محسوب می شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه احساس می کنیم که آمریکایی ها برنامه دارند به بهانه مذاکرات راه مداخله در امور سیاسی، نظامی و داخلی ما را باز کنند، گفت: آنها می خواهند به بهانه راستی آزمایی و مسائل این چنینی امضای ما را پای چیزهایی بیاورند که دوباره پای آنها را در ایران باز کنند.

حدادعادل تصریح کرد: در کنار همه این برنامه ها دشمن برنامه ریزی گسترده ای در فضای جنگ نرم کرده و فضای امروز انقلاب با فضای ابتدای انقلاب به طور کلی متفاوت است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه باید برای انتخابات امسال آماده باشیم، عنوان کرد: امسال یک انتخابات مهم در کشور داریم و بنده در چهار دوره گذشته شاهد وحدت اصولگرایان بوده ام.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز موانع وحدت اهمیت پیدا کرده و ما باید نگرانی هایمان را بررسی کنیم. مانع عمده ای که وجود دارد این است که عده ای از دوستان اصرار دارند که ما باشیم و دیگران نباشند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته قرار بود شورای متحد اصولگرایان با محوریت آیت الله مهدوی کنی تشکیل شود، گفت: بنا بر این بود که در این شورا ۱۵ نفر حضور داشته باشند اما عده ای می گفتند که تا زمانی که یک عده ای باشند ما در این شورا شرکت نخواهیم کرد، اما در آن دوره باز اصولگرایان توانستند اکثریت مجلس را به دست آورند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: امروز مساله فرق کرده و انتخابات ۹۴ با انتخابات ۹۰ تفاوت می کند و ما باید در روش های خود تجدیدنظر کنیم و نباید نکته هایی را که مقام معظم رهبری فرموده اند، فراموش کنیم، ایشان چندین بار تاکید کرده اند که آرمان‌گرایی باید با واقع گرایی همسان باشد و ما نمی توانیم آرمان‌گرا باشیم و در صورت شکست بگوییم ایرادی ندارد و ما به تکلیف خود عمل کرده ایم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: اصولگرایان باید هم به تکلیف خود عمل کنند و هم صحنه مبارزه را در نظر بگیرند و برای اینکه همه چیز را از دست ندهیم، باید مقداری انعطاف به خرج دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه ما باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم و ببینیم که می خواهیم گروه من باشد یا اینکه انقلاب باشد، گفت: یکی از مسائل مهم شیوه هماهنگی و ارتباط تشکل های سیاسی اصولگرا با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که باعث اختلافاتی می شود و ما به عنوان اصولگرا این انقلاب را از روحانیت جدا نمی دانیم و رهبری این انقلاب از درون حوزه و با مرجعیت بوجود آمده است و ما در حرکات سیاسی خود نباید از روحانیت جدا باشیم.

وی با بیان اینکه قشر خاکستری در انتخابات اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: ۶۰ درصد از مردم جامعه ما به صورت فکری، وابستگی تعریف شده ای به اصلاح طلبان و اصولگرایان ندارند و در زمان انتخابات رأی آنها تاثیرگذار است، معمولا قشر خاکستری تحت تاثیر جریان و گفتمانی قرار می گیرند که در سه الی چهار ماه مانده به انتخابات برجسته می‌شوند. ما باید به این قشر توجه کرده و شعارهایی را انتخاب کنیم که دغدغه آنها است.

حدادعادل با اشاره به اینکه در شهرستان ها و استان ها شاهد وحدت خوب و بیش از اندازه ای میان اصولگرایان بوده ام، گفت: نگرانم که تفرقه ای که بین ما در مرکز وجود دارد، وحدت موجود در شهرستان ها و استان ها را تحت تاثیر قرار دهد. ما باید کاری کنیم که این وحدت حفظ شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان خاطر نشان کرد: حتی تمام کسانی که می خواهند خودشان در مجلس حضور داشته باشند، باید وحدت انجام دهند و نفع فردی خودمان هم امروز در وحدت است و ما نباید نفع آتی را به نفع آنی ترجیح دهیم.

کد N854999

وبگردی