آفتاب
در زنجان انجام شد؛

بهره‌مندی بیش از 80 هزار نفر از خدمات طرح تحول نظام سلامت

بهره‌مندی بیش از 80 هزار نفر از خدمات طرح تحول نظام سلامت

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: تاکنون بیش از 80 هزار نفر از خدمات طرح تحول نظام سلامت استفاده کرده‌اند که این طرح موجب افزایش رضایتمندی آن‌ها از حوزه بهداشت و درمان شده است.

علیرضا بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت طرحی است که همه اقشار و بخش‌ها را دربرمی‌گیرد؛ چرا که علاوه بر کاهش پرداختی‌ها از سوی مردم، ترمیم و تجهیز بیمارستان‌های کشور را منجر شده است که 9 بیمارستان استان زنجان نیز از این امر مستثنی نبوده است. در واقع با اجرایی شدن این نظام، پزشکی کشور تا حد قابل‌ توجهی سر و سامان یافته است.

وی افزود: پوشش حاشیه شهرها به لحاظ ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز شروع ‌شده است؛ چرا که ما با این تفکر پیش می‌رویم که عدالت در حوزه بهداشت باید محقق شود به همین جهت در سیستم درمان و بهداشت کشور تغییراتی را شاهد بوده‌ایم، البته به همین میزان نیز سیستم آموزشی ما نیاز به تغییر دارد، زیرا بدنه و کالبد اصلی توسط آموزش صحیح شکل می‌گیرد تا نسل جدید با آموزش درست بتواند خدمتی باکیفیت بالا ارائه دهد.

بیگلری تصریح کرد: از این ‌رو لازم است در سیستم آموزشی بازنگری صورت گیرد تا موفق‌تر عمل کرد. در حال حاضر دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان دارای شش دانشکده با 57 رشته در مقاطع مختلف است که به دنبال آن 300 نفر هیئت‌علمی دارد که تلاش‌های مجموعه دانشگاه سبب شده دانشگاه از تیپ دو به تیپ یک ارتقاء پیدا کند، به همین خاطر این اتفاق مهم سبب شده فضای آموزشی خود را توسعه و در پردیس اصلی متمرکز کنیم؛ چرا که با این کار به دانشگاه علوم پزشکی زنجان هویت می‌بخشیم.

انتهای پیام

کد N854972

وبگردی