آفتاب
همزمان با "هفته همبستگی با قدس" صورت گرفت؛

تجمعات مردمی در سراسر آلمان در حمایت از قدس اشغالی

تجمعات مردمی در سراسر آلمان در حمایت از قدس اشغالی

جمعیت فلسطینیان مقیم آلمان در راستای تحرکات "هفته همبستگی با قدس" در شهرها و پایتخت‌ کشورهای مختلف اروپا، با برگزاری تجمعات نمادین در شهرهای آلمان حمایت و همبستگی را خود با ساکنان قدس اشغالی اعلام کرد.

مانند هامبورگ، دورتموند و برلین که با مشارکت شمار زیادی از اعضای جامعه فلسطینان و عرب های مقیم این کشور مواجه شد،

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آلمانی در این خصوص گزارش دادند: این جمعیت با صدور بیانیه‌ای در سالروز اشغال قدس بر لزوم حمایت از شهر اشغالی قدس و مقابله با سیاست تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی و سلب حقوق مدنی اهالی قدس از زمان اشغال آن در سال 1967 تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در این بیانیه آمده است که سه چهارم از اهالی قدس که در بخش شرقی آن زندگی می‌کنند به خاطر این سیاست‌های رژیم صهیونیستی در وضعیت اقتصادی سخت و فلاکت باری به سر می برند و علاوه بر عدم دسترسی به خدمات پزشکی و آموزشی، به خاطر انتقال منابع آبی این منطقه به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف قدس با مشکل کم آبی و قطع مداوم آب نیز مواجه هستند.

در این بیانیه همچنین به سیاست تخریب منازل و لغو گذرنامه های فلسطینیان ساکن قدس اشاره شده و از آن به عنوان یکی از مصادیق سیاست تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی علیه اهالی قدس و تلاش آن برای تغییر وضعیت جمعیتی و هویت فرهنگی این شهر یاد شده است.

سهیل ابو شماله، رئیس جمعیت فلسطینیان مقیم آلمان نیز ضمن ابراز تاسف نسبت به سکوت جامعه جهانی و دولت آلمان در قبال ظلم و تجاوزات صورت گرفته علیه اهالی قدس، از برلین خواست به مسئولیت های سیاسی و اخلاقی خود در قبال فلسطینیان ساکن قدس عمل کرده و از احقاق حقوق انسانی و مدنی آنها حمایت کند.

در جریان این تجمعات تصاویر شهر قدس و اماکن مذهبی و فرهنگی موجود در آن به نمایش گذاشته شد و بروشورهایی برای معرفی این آثار باستانی واقع در قدس در میان تجمع کنندگان توزیع شد که در آنها به اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه تخریب این آثار و تلاش برای حذف هویت قدس اشاره شده است.

انتهای پیام

کد N854956

وبگردی