آفتاب

کره‌شمالی، آمریکا را به انتشار ویروس سیاه زخم متهم کرد

کره‌شمالی، آمریکا را به انتشار ویروس سیاه زخم متهم کرد

کره‌شمالی، آمریکا را به هدف قرار دادن این کشور با ویروس سیاه زخم متهم کرد و از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا برنامه جنگ‌افزار بیولوژیکی را پس از ارسال نمونه زنده این ویروس به پایگاه آمریکایی در کره‌جنوبی بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نمونه‌های زنده ویروس سیاه زخم که احتمالاً می‌توان آنها را در تسلیحات بیولوژیکی مورد استفاده قرار داد به صورت عمدی به استرالیا، کانادا، کره‌جنوبی و بریتانیا و به لابراتوارهایی در 19 ایالت آمریکا و واشنگتن دی‌.سی، پایتخت ارسال شده است.

جا سونگ نام، سفیر پیونگ‌یانگ در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل و بان کی مون، دبیرکل این سازمان نوشت: آمریکا نه‌تنها تسلیحات کشتار جمعی گسترده در اختیار دارد بلکه تلاش‌ می‌کند تا از آنها علیه کره‌شمالی هم استفاده بکند.

جف راتکه، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت، واشنگتن این نامه را دید و این اتهامات کاملاً بی‌پایه و اساس است و پاسخ ندارد.

بازرسان در حال بررسی این مساله هستند که آیا این محموله از ویروس زنده سیاه زخم در محفظه‌های امن و تحت برنامه کنترل به پایگاه نظامی آمریکا در کره‌جنوبی ارسال شده یا خیر.

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در ادامه این نامه نوشته است، پیونگ‌یانگ به شدت از شورای امنیت می‌خواهد تا این مساله را مدنظر قرار دهد.

وی بیانیه کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی را که در آن به جهان تاکید شده تا ارسال این محموله را مدنظر قرار دهند، به این نامه پیوست کرده و گفته که این اقدام واشنگتن جنایت با هدف نسل‌کشی و برخلاف صلح است.

انتهای پیام

کد N854751

وبگردی