آفتاب

جان کری از بیمارستان مرخص شد

جان کری از بیمارستان مرخص شد

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که روز جمعه پس از درمان شکستگی ران پایش از بیمارستان محل بستری خود در بوستون ترخیص شد، تاکید کرد که به طور کامل در مذاکرات اتمی ایران شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که روز جمعه پس از درمان شکستگی ران پایش از بیمارستان محل بستری خود در بوستون ترخیص شد، تاکید کرد که به طور کامل در مذاکرات اتمی ایران شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری، کری گفت که پس از حضور در گفت وگوهای استراتژیک و اقتصادی با مقام های چینی در واشنگتن در روزهای 22 تا 24 ژوئن، برای مسافرت به منظور مشارکت در مذاکرات اتمی ایران برنامه ریزی می کند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: «من به طور کامل در این مذاکرات شرکت خواهم کرد و البته هم اکنون نیز در مذاکرات حضور دارم و چیزی از من پنهان نیست. در روزهای آینده و در لحظه مناسب به آنجا خواهم رفت تا در این موقعیت سخت، مذاکرات را رو به جلو برانم.»

کری که در مذاکرات هسته ای در ژنو سوئیس حضور داشت، بر اثر حادثه دوچرخه سواری در مرز فرانسه مصدوم و برای جراحی به بیمارستان ماساچوست آمریکا منتقل شد. وی جمعه شب به وقت محلی پس از 10 روز بستری در بیمارستان عمومی ماساچوست مرخص شد.

به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه جمعه شب در دیدارهای دو و چند جانبه با همتایان خود در کشورهای 1+5 روند تکمیل متن توافق جامع را مرور کردند.

عراقچی و روانچی از روز چهارشنبه هفتمین دور مذاکره برای نگارش متن توافق جامع را شروع کردند و ظهر پنجشنبه نیز نشستی عمومی با معاونان وزیران خارجه کشورهای 1+5 داشتند.

همپای جلسات معاونان، تیم های کارشناسی ایران و 1+5 نیز به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت کار بر روی ضمائم را ادامه دادند.

با توجه به فرصت باقیمانده تا ضرب الاجل تعیین شده برای مذاکرات، حمید بعیدی نژاد رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران اعلام کرد که ایران و 1+5 برای سرعت دادن به پیشرفت در مذاکرات تمایل جدی دارند.

5252

کد N854709

وبگردی